Breaking News
Loading...
January 12, 2014

Info Post
Sepuluh tahun dulu orang selangor tak pernah terfikir kedai jual babi di buka secara besar-besaran di negeri ini, bukan tak ada tempat jual babi di selangor dulu, ada, dulu babi di jual di tempat yang tertutup untuk menjaga sensitiviti umat Islam dan orang melayu...


Jika dulu kita meludah kahak hijau kalau terpaksa melintas depan pasar babi atau menutup hidung jika berselisih dengan lori bawak daging babi, kini orang melayu menganggap babi bukan lagi benda kotor dan haram, tak keterlaluan aku kata, kalau adalah ulama yang kata dia dah jumpa ayat dalam quran kata babi itu halal dan boleh dimakan, akan ada melayu-melayu berpusu-pusu ke kedai bak kut teh untuk menikmati sajian yang wangi, enak dan menyelerakan itu.

Ye lah... orang melayu nie kalau makin moden makin hilang rasa sensitifnya, sampaikan ada sorang adun tu punya kemaruk nak raih undi sampai masuk dalam pasar babi... kliksini

Apa pun orang melayu di selangor kini sudah tidak sensitif lagi dengan apa yang berlaku di sekeliling mereka, babi sudah di anggap binatang biasa seperti ayam, itik dan kambing, darah orang melayu di selangor sudah tidak lagi menyirap bila orang kafir mengatakan Allah itu ada bini dan anak...


Terima kasih kepada kerajaan pakatan rakyat kerana menjadikan orang melayu selangor moden dan liberal... 


8 comments:

Anonymous said...

Ucapan tahniah aku kepada rakyat selangor. Kami di Kedah dah merasa macam mana pakatan rakyat memerintah, pada kami cukup la sepenggal ja.

Anonymous said...

Kami kat Selangor tak kisah. Hidup khalid

Anonymous said...

I am kerja driver aku nak cerita sikit .Aku heran bau orang makan daging babi ni ada bau busuk busuk. Pernah dua tiga kali keta aku dinaiki awek cina muka elok pakaian bersih dia ni kalau naik keta aku bau busuk dia ni tiga empat hari tak hilang melekat kat kereta.aku rasa dia pemakan tegar daging babi.ltu saja, i am still good.You macamana? Yesus or u

Anonymous said...

Sedih tengok melayu Selangor. Rakan saya bermati2an mempertahankan yg kristian boleh guna nama Allah dalam bible. Bila saya tulis ... itu tanda mempersekutukan Allah tanda syirik & kufur ... cepat2 tukar topik yg orang Islam mohon bantuan dr gereja. Dia dah jd melayu dungu akibat tahalus siyasi pas pkr dap. Perkara aqidah & muamalat berbeza ... tu pun tak reti-reti. Siap bangga kerajaan pkr beri bantuan 100 ringgit sbb anaknya dapat masuk sekolah tahfiz di Seremban. Adoi ai ....

Anonymous said...

Dengar cerita kes murtad tahun 2012 tertinggi adalah di negeri selangor betul ke? Kalau boleh mintak admin tolong dedahkan sikit.

Ghazali said...

Padan muka orang Melayu di Selangor kerana rata-rata mereka ini yang kebanyakannya tidak berasal dari Selangor tetapi merupakan penyokong totok PR.

Surrhead said...

ini pun nak kecoh......dah terang2 tayang Pork Place, jgn la masuk....org islam umno ni bengap sgt ker?? atau korang risau besok2 anak2 korang boleh keliru gak...kalu masih tak puas hati gak, buka la the Beef Place, mungkin warga cina dan india boleh terguris sensitiviti dan tersinggung....

Bilal157 said...

Silahkan kunjungi WEB kita kakak :-)
buat anak-anak kakak yang mau belajar

https://play.google.com/store/apps/developer?id=Kastari+Sentra+Media.+PT