Anwar Al-Juburi main wayang lagi.


Sedang enak makan nasi lemak bungkus, setengah orang kata nasi lemak tetek di gerai di shah alam, aku terbaca satu artikel di surat khabar yang menjadi pembungkus nasi lemak tu, antaranya artikel tu berbunyi " Anwar akan ke luar negara untuk jalani perubatan sakit belakangnya" mula-mula aku ingat cerita anwar sakit belakang ni cerita 5-6 tahun dulu, tapi bila aku belek-belek kertas bungkus nasi lemak tu, ada 2-3 gambar penamaan calon di penanti dan berberapa cerita mengenai PAS dan Nizar, ini dah tentu bukan suratkhabar utusan atau berita harian, maka sah la artikel yang aku baca tadi adalah berita terbaru mengenai anwar.

Anwar sakit belakang lagi... lagu sedih yang anwar dan wan azizah nyanyikan 6-7 tahun dulu, dan-dan ni je lah kau sakit belakang, dah dekat court case kau mula la belakang kau sakit balik, maknanya anwar dah mula main wayang balik.

Mula-mula dulu masa dia baru kena tangkap dia kata kerajaan racun dia dengan arsenik, tapi drama arsenik kurang menarik perhatian rakyat, sokongan kepada keADILan ketika tu kurang, hajat anwar mase tu konon-kononnya dia ni macam Napoleon Bonaparte la dan dia bercita-cita nak minta rakyat mengamuk dan jatuhkan kerajaan pimpinan Tun Mahathir.

Bila cerita arsenik tu dah tak sensasi, anwar sekali lagi main wayang, dengan berkerusi roda dia datang ke mahkamah memakai barut perempuan bersalin dan tah aku pun tak tau la menatang ape yang dia pakai kat leher dia tu. drama sakit belakang ni cukup menjadi, sehinggakan 50 peratus rakyat malaysia percaya hidup-hidup dengan drama anwar ni, malah kepimpinan PAS yang dikatakan cerdik pun turut ditipu oleh anwar, Arwah Ust Fadzil Nor sampai dia meninggal pun dia tak tau yang anwar menipu dia.

Maka jalan yang paling mudah untuk anwar keluar dari jail dia kata dia sakit tulang belakang dan dia nak berubat kat tok dukun yang dia percaya dan dukun tu ada kat jerman, kerajaan nak bagi doktor, tapi dia tak percaya dan dia kata doktor-doktor tu semua nak bunuh dia. dan road show lah wan azizah dan juak-juak PKR (keADILan) yang lain kata kerajaan zalim tak bagi anwar berubat jumpa tok dukun dia kat jerman.

http://www.youtube.com/watch?v=HwFU5Vi4YSA&feature=related
macam ni rupa orang sakit tulang belakang

Sebenarnya anwar sengaja plan untuk keluarkan cerita pasal dia di racun dan sakit belakang, masa dia dalam penjara dia minta berberapa cukung-cukung dia untuk create cerita yang bagi rakyat simpati kat dia, tempat si cukung-cukung anwar ni meeting nak plan cerita ni ialah di pejabat harakah dekat dengan restoran haslam. kat tempat tu la depa plan cerita-cerita bodoh ni. Tapi itu lah dia anwar ibrahim al-juburi, manusia yang cukup pandai berlakon, sampai kan orang yang cerdik pun boleh percaya dengan lakonan dia.

Sekali lagi kita jangan tertipu dengan lakonan si anwar al-juburi ni, dia akan menggunakan pelbagai helah untuk tidak mau masuk semula ke dalam jail. mungkin Allah nak menunjukan kebenaran kepada aku maka dia temukan lah aku dengan artikel yang menjadi kertas pembungkus nasi lemak.

Comments

sumandak bayu said…
Dah tak ada ceta baru anwar balik mengimbau ceta lama doq minta simpati rakyat Permatang Pauh... tapi hairan gak bila je dekat ngan tarikh bicara ade je agenda /aktiviti ANWAR al-Juburi... hish macam bergurau senda pula dengan mahkamah kita... hish tak baik tau melambatkan kes...

BUKTIKAN HANG TU TAK SALAH NOH
Anonymous said…
anwar takut di penjara atas dosa-dosa dia, buat cerita...

sakit pinggang aku....
Anonymous said…
al-jubori dah tercirit.....hee..hee..
Lord Garam said…
BRO,

ANWAR ASSHOLE ADALAH LIABILITI ORANG MELAYU.

http://garamanis.blogspot.com/2009/06/siri-6-2-keraguan-lagi.html
AntiAnwarDAP said…
biasa la...kalau insan bernama anwar al juburi tak berlakon mne lengkap kamus politik dia...

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID