Azmin Ali punca Zahid Ibrahim Cuti enam bulan.

Bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Zahid Ibrahim mengumumkan yang dia akan bercuti selama enam bulan dari PKR bukan sesuatu yang suprise, Zahid sejak dia menyertai PKR sampai la sekarang ni dilihat boleh menggugat kedudukan Blue eye boy Anwar iaitu Azmin Ali, det pernah dengar cerita dari berberapa orang otai-otai PKR yang Azmin cukup berbulu Zahid ni, ye lah sejak Zahid joint PKR, Anwar lebih memberi perhatian kepada Zahid dari dirinya.

Semua orang tahu hubunggan Zahid dan Wan Azizah cukup baik dan mesra, sewaktu Anwar didalam Penjara, Zahid banyak membantu keluarga Wan Azizah dari segi kewangan dan lain-lain dan hubungan Wan Azizah dan Azmin Ali boleh di ibaratkan macam Israel dan Palestin. itu yang membuatkan Azmin cukup jaki dengan Zahid dan ada cerita-cerita yang mengatakan sekiranya Anwar kantoi dalam kes Liwatnya Zahid Ibrahim lah yang bakal mengganti tempat Anwar, itu yang membuatkan Azmin tak senang duduk.

Memang ada masaalah diantara Zahid dan kepimpinan PKR Pusat yang berkiblatkan Azmin Ali, kerap berlaku kes pancung memancung, boikot memboikot setiap program yang Zahid anjurkan, pernah berlaku di Ampang, tempat Ketua Wanita Taliban PKR Zuraida Kamaruddin, program yang sepatutnya Zahid rasmikan telah dibatalkan tampa notis dan program yang sama di buat di tempat lain di hari yang sama tapi di rasmikan oleh Azmin Ali.

Peruntukan parti tidak pernah sampai ke tangan Zahid Ibrahim, semuanya di sapu oleh gang-gang Azmin Ali, maka terpaksa lah Zahid mengeluarkan duit simpanannya sendiri. nama-nama seperti Johari Abdul, Saifuddin Nasution, Datuk Salahuddin dan berberapa nama besar dalam PKR mereka ini hanya menunggu masa sahaja untuk memancung kepala Zahid Ibrahim, dalam satu ceramah Anwar di Bagan Pinang tempoh hari, Anwar mengatakan, antara orang yang mengikut dia ke Sri Lanka adalah Zahid, tup-tup last minit nama Zahid kena cantas dan Azmin Ali yang mengikut Anwar ke sana.

det cukup pelik bila Ketua Wanita Taliban PKR, Zuraida kata Zahid bercuti kerana membuat persediaan untuk menunaikan Haji, gila ke ape Zuraida ni? takan nak prepair pi haji ambik masa sampai enam bulan kut? lagi satu det nak tanya Zuraida ni, kau kenal ke siapa Zahid Ibrahim ni? untuk pengetahuan korang semua, Zahid Ibrahim ni adalah seorang pengamal mazhab pemikiran bebas (free thinker) dan penyokong kuat IFC, wine dan whisky menjadi minuman sehariannya, tak keterlaluan kalau det kata rumah Zahid Ibrahim ni disediakan sebuah BAR untuk dia melayan rakan-rakan yang sealiran dengan dia, Alhamdulilah syukur kerana orang ini telah dinyahkan dari UMNO.

Jadi kepada pembaca semua, itulah punca kenapa tiba-tiba Zahid Ibrahim mengambil cuti setengah tahun (enam bulan) dari PKR, apa-apa pun bagi penyokong Zahid Ibrahim, segala krisis dalaman PKR ini Azmin Ali lah yang menjadi dalangnya.

Kenapa Azmin Ali Istimewa di Mata Anwar? klik sini

Comments

Anonymous said…
bila mereka kata tiada perbalahan, itu bermakna ada perbalahan la tu.
Anonymous said…
KESIAN KAK WAN, ORANG LAIN BERMADU DENGAN POMPUAN, TAPI KAK WAN BERMADU DENGAN JANTAN.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID