TERKINI: SAH HASAN ALI KAN DIPECAT


Ini berita terbaru yang det dapat dari berberapa sumber dalaman PAS Selangor, persuruhjaya pas negeri itu Hasan Ali akan dipecat oleh jawatankuasa disiplin PAS pusat, menurut sumber itu, hasan ali tidak akan hadir menghadap jawatankuasa itu minggu depan kerana keputusan untuk memecatnya sudah diputuskan secara sulit pada malam sesudah tamatnya mesyuarat khas dua malam lepas.

Antara alasan jawatankuasa disiplin pas pusat ialah, hasan ali telah mencabuli semangat kerjasama pakatan pembangkang, dia dilihat terlalu cenderung untuk bergabung dengan umno untuk membentuk kerajaan perpaduan di selangor yang kedua jawatankuasa disiplin berpendapat hasan ali dengan sengaja membangkitkan isu penjualan arak di selangor dan isu selcat, pada pendapat jawatankuasa disiplin itu hanyalah satu isu yang remeh dan tidak sepatutnya seorang persuruhjaya negeri mengeluarkan apa-apa kenyataan kepada media yang boleh mengguris hati rakan mereka dalam pakatan pembangkang.

Hasan Ali telah berberapa kali telah diberi amaran oleh kepimpinan tertinggi pas pusat berikutan berberapa tindakannya, antaranya ialah memecat khalid samad timbalan persuruhjaya pas selangor ketika itu. menurut sumber lagi, tindakan untuk memecat hasan ali didalangi oleh berberapa kerat pemimpin lama pas pusat dan negeri yang tidak sebulu dengan cara pentadbiran hasan ali semenjak dia menjadi exco kerajaan negeri, ada juga yang mengaitkan yang dia tidak telus dalam pengagihan kontrak untuk kerja-kerja pembersihan (maintenance) di berberapa tempat di selangor. itu yang menyebapkan ada berberapa Yang DiPertua Pas Kawasan bergitu marah dan benci kepada hasan ali.

Ini di sahkan sendiri oleh naib presiden pas, tuan ibrahim.

Comments

Anonymous said…
Sudah laaa... Jangan nak mendahului Ketua Jawatankuasa yang dilantik. POdahhhh.....
SHAH said…
tak pa.kita tunggu je mcm mna isu ini dpt liputan di blog pembangkang mahupun media.
Anonymous said…
LORR KATE SELCAT MESTI TELUS..KNP PLAK PAS NAK KAVER LINE PSL KES ARAK KAT SELANGOR?..PAS MAIN PUSING2 SAMPAI DH PENING KEPALE KERR BROO? HUHUHU
Anonymous said…
jawatan kuasa podahhhh........PR AKAN TUMBANG ..PAS AKAN GILA MEROYAN/TALAK...
Anonymous said…
KALAU GITU ..SENANG SAJA.,,BAWA SEKALI DUN PAS YANG LAPAN TU...KELUAR DARI PAS...TUBUH KERAJAAN BARU SAMA BN +1 BEBAS=29 KERUSI..ITU MB KHALID KASI JATUH...BARU ITU PAS PUSAT TERNGADAH..MUDAH KAN..JANGAN SERABUTKAN KEPALA..TERLOPONG LAH KAU PR DAP/PKR...
OJay said…
Untuk makluman..Kontrak pembersihan PBT kebanyakan diMONOPOLI oleh PKR & DAP..Pas Kawasan xpatut salahkan Hasan Ali..
Maka kesimpulannya,JGN MENGATA ORG (BN,UMNO)..Bila PR berkuasa..TAMAKNYA KALAH ORG DIKATA
'ANDA BUAT..ANDA DAPAT'

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID