Khalid Samad & Zulkifly lacurkan kalimah ALLAH.


Yang mana satu ALLAH dari kacamata Herald dan Khalid Samad?

Video Klip ini menjadi bukti yang memang PAS melacurkan perkataan ALLAH.



Mujur masih ada lagi seorang AP PAS yang masih berfikiran waras yang berani mematahkan hujah kedua-dua proksi kristian, kalau nak harapkan yang lain, haramm, harap serban je la yang tebal, yang dia tahu maki orng je, tetapi malangnya, idea yang di cetuskan oleh Khalid Samad itu telah menjadi kenyataan semalam, Mahkamah memutuskan yang akhbar mingguan katolik Herald boleh menggunakan perkataan Allah di setiap keluaran akhbar mereka. hujah Ust Taib Azamuddin ada di link sebelah kanan blog det bertajuk DEBAT KALIMAH ALLAH.

Perkataan ALLAH tidak wujud dalam bible, disini

Comments

A-I-B said…
Ni sekor lagi pencacai UMNO@BN yang buta hati. Siapa yang lantik hakim yang buat keputusan benarkan pihak gereja guna perkataan Allah. Bukan hakim lantikkan UMNO@BN ker!...
Anonymous said…
A-I-B = Anwar Ibrahim Babi,

masaalahnya nye sape yang bagi idea penggunaan nama ALLAH tu? isunye sekarang bukan hakim tu sape lantik tapi sape yang kata ALLAH tu boleh pakai kat gereja.
Anonymous said…
setuju ngan anon 12.53PM.. benak hati betul A-I-B ni.. ni bukan masalah sapa lantik... tapi siapa yang mulakan...
Anonymous said…
bodoh punya AIB, kalau tak ada orang buka cerita pasal kristian boleh gunakan nama ALLAH takan kristian tu pandai nak pakai, dah 50 tahun kita merdeka tak pernah pun timbul isu kristian nak pakai perkataan allah tu, benda ni timbul lepas pas menang pilihanraya ke 12.

kalu hakim tu orang melayu, dia tolak permohon kristian tu, nanti pukimak pas ni kata umno yang setup, umno racist dan macam-macam lagi, bila hakim tu cina bagi kemenangan kepada puak2 kristian, di salah kan juga umno.

kenapa tak salahkan khalid samad?
Cheguman said…
A-I-B,
YDA melantik hakim dengan nasihat PM. Setelah dilantik, hakim bebas melaksanakan tugasnya. Tiada kawalan lagi.

UMNO sendiri pernah diharamkan oleh mahkamah.

Elok awak beritahu sahabat awak Anwar Ibrahim supaya jangan takut masuk mahkamah sebab mahkamah di Malaysia bebas buat keputusan.
ISAC said…
Salam,

Betul Wadat....Hakim hanya dilantik oleh kerajaan Federal.

Hakim ini menunjukkan hakim adalah bebas X macam yang Pakatan Pembangkang dakwa.

Cuma mungkin kerana Hakim berkenaan bukan Islam, kewajaran keputusannya diragui....
YANG GAMBI said…
Salam Det, kawan setuju amat dengan paparan artikel ini dan tahniah kepada Khalid Samad memperjuangkannya..... kenapa di Malaysia mereka terlalu beria-ia nak mengatakan 'Allah' itu Tuhan mereka....

Kalau mereka sudah mengakui 'Allah' Tuhan mereka, bererti Muhamad SAW juga adalah Rasul mereka.... dengan itu tinggalkanlah agama mereka.....

Jawapan pada A-I-B, inilah buktinya sistem Mahkamah bukan dibawah pengaruh kerajaan UMNO-BN.... kenapa jumud sangat...
drrita sandakan said…
sedikit demi sedikit hak2 org melayu Islam terabai..

jangan harapkan PAS..kerana mereka adalah jijik..lagi jijik dari BABI..
mereka sanggup lacurkan agama Islam untuk tujuan politik..

org2 melayu Islam hanya tinggal UMNO sahaja..hanya UMNO sahaja yang bole mengatasi masalah ini
jiwakita said…
salam...

ada jugak dungu undang-undang yer..
tak kira sapepun hakim yg mengendalikan
kes...hakim ikut kepada hujahan,pembuktian
dan perlembagaan @ fasal 11 tu oleh
pemohon... nak salah kan parti
pulak..salahkanlah sape yg bagi muka
..khalid samat@PAS gak!
MY LIFE said…
Salam A-I-B, buka minda berdasarkan fakta...jangan sedap nak main kata-kata...Masalahnya siapa yang timbulkan idea penggunaan nama ALLAH? Isunya sekarang bukan siapa yang lantik hakim tu, tapi siapa yang mulakan kalimah suci ALLAH tu boleh pakai di gereja. Isu ini bermula dari situ, wahai A-I-B..sejak itulah puak gereja timbul idea dan berani mempergunakan peluang ini hingga isu dibawa ke mahkamah...sila rujuk fakta dari awal isu ini bermula wahai A-I-B, jgn main sedap tulis je...
Anonymous said…
Bila nama Allah diguna pakai oleh kristian di M'sia; Khalid Gereja & B.A.B.I akan isytihar kita semua percayakan Tuhan yang satu/sama, jadi kita sepatutnya menyokong beliau dlm memperjuangkan hak2 asasi bersama dengan melantik beliau sebagai Presiden M'sia yg akan setaraf ngan Presiden Amerika.
Anonymous said…
sebelum kite mengutuk org lain dengan lebih jauh..cuba kita baca maksud ayat Quran surah Al Ankabut, ayat 46 :"Dan jgnlah kamu berdebat dgn ahli kitab(Kristian dan Yahudi)melainkan dgn cara yg baik, kecuali dgn org2 yg zalim antara mereka, dan katakanlah 'Kami telah beriman dgn(kitab2) yg diturunkan kpd kami dan kpd mu; Tuhan kami dan tuhan kamu adalah SATU; dan hanya kpdNye kami berserah diri."

Bukan kah Allah SWT itu Tuhan seluruh alam?? Walaupun manusia engkar beribu kali, atau mensyirikkan Allah..Allah tetap tuhan mereka..jangan emosi lebih2 sangat...penuhkan dulu dada kita dgn ilmu dan amal dpd Al Quran...
Anonymous said…
Nama Allah bukan hak eksklusif mana mana kaum atau agama...bukan hak org melayu pun...manusia dah mempermainkan nama Allah sejak beribu tahun yg lalu kan? Allah tetap Maha Besar dan Maha Berkuasa..Belum pasti mereka yg sensitif sgt nama Allah digunakan agama lain..tu benar banar hamba Allah yang taat padaNye...cube fikirkan sejenak wahai umat Islam..

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID