Adun DAP Mabuk Langgar Pelajar Melayu.

Saja nak det nak kasi perangat balik cerita 2-3 hari sudah, bapak samseng dan adun dap sekinchan, ng sue lim telah melanggar seorang pelajar ipta berbangsa melayu di persimpangan lampu isyarat unisel seksyen 7 shah alam, menurut saksi, adun itu memandu dalam keadaan mabuk dan dia dikatakan melanggar lampu isyarat yang ketika itu berwarna merah.

Sue lim dikatakan baru pulang dari mengambil wang colection kedainya di sekitar kawasan seksyen 7 itu, keadaan pelajar melayu itu sekarang ini masih koma, tapi malangnya dalam laporan yang dibuat oleh adun itu kepada polis, dia menyalahkan pelajar itu, kononnya pelajar itu langgar lampu merah, ketika dia membuat laporan polis di balai seksyen 11 shah alam, ramai saksi mengatakan yang dia dalam keadaan mabuk, sehinggakan bau arak di mulutnya boleh di hidu dari jarak 2 meter, kata saksi.

Tapi malangnya pihak polis gagal menjalankan ujian alkohol kepada sue lim, tidak tahu mengapa? mungkin di balai itu tidak terdapat alat ujian pernafasan kut atau alat itu mungkin hanya ada satu unit sahaja dan alat itu sedang digunakan oleh polis untuk operasi mereka malam kejadian itu. kalau ada pegawai tinggi polis yang terbaca blog det, minta tolong lah supply alat ujian alkohol tu lebih sikit kepada balai seksyen 11, supaya pemandu mabuk macam adun ini boleh ditahan pada malam itu juga.

MK IV

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

6 comments:

Anonymous said...

Saman tetap saman. Mari kita bersatu buat tuntutan saman si bangsat. Kalau dah minum mana boleh memandu. Don't Drink Don't Drive

Unknown said...

Oi ni satu lagi bangang...tarakai. Kemalangan boleh berlaku tanpa jangkaan. Semua benda nak dipolitikkan....bodoh punya melayu.

Anonymous said...

to hashim:

ni bukan nak politikan isu, masaalahnya, si pukimak adun sekinchan tu memandu dalam keadaan mabuk, kalau tau diri tu dah mabuk, buat pe kau drive kereta tu, macam ni ke perangai yb-yb pakatan haram? yb-yb pakatan haram suka sangat langgar undang2, kalau perangai yb pakatan haram di ambil untuk dijadikan teladan oleh rakyat, maka alamatnya jahanam la negara, pasal rakyat suka langgar undang2 kerana mengikut perangai yb-ybnya. paham tak? bodoh...

Anonymous said...

Salam,
Mana pi nya keadilan atau lebih tepat lagi parti KeAdilan rakyat .Senyap membisu!

PKR- Pain in ASS-Hole..betoi laa party ...ni !! Nampak sesangat TAKUT kan parti DAP...!!

Di mana kah keAdilan nya!! Bila ada perkara bersangkutan dgn MELAYU atau Umat Melayu Islam...PKR teruih sembunyi kuku,hilang pi ke mane nya Taring nya!! ..Takut la tu kat DAP..!!

KeAdilan yg di perjuangkan..hanya untuk jubok si anuar 'brahim saje...!! Pain in ASS-Hole party ni..!! Tolong beyla dan perjuangkan Nasib Umat Melayu Islam di Selangor terutama nya..!!

Anti-Gay MALAYsia..!

Aku Darah Anak Melayu said...

salam det..

benda yang ama pernah terjadi pada saya...

dilanggar dari belakang oleh pemandu mabuk..ada ramai saksi termasuk pegawai perubatan yang membawa si mabuk ke hospital selepas melanggar kereta saya..

malangnya pihak polis tidak menerima penjelasan saya..kata mereka saya tidak boleh menuduh si pemabuk ni sebagai mabuk kerana hanya pegawai forensik polis di jabatan forensik yang boleh mengesahkan dia mabuk atau tidak..

pada sya ini hanyalah alsan birokrasi atau pun si cina mabuk ni dah hulur awal2 pada si polis..apa yang pelik tiada sebarang saman dikeluarkan dan saya terpaksa berhadapan dengan pihak insurans untuk membuat pembaikkan kereta saya.

Anonymous said...

Boleh jadi polis kat balai tu tak buat ujian kat ADUN tu sebab ADUN tu dah suap kat polis