Anwar Serah Pangsapuri Takde CF

Nyawa penduduk pangsapuri Taman Ukay Bistari di Hulu Kelang dalam bahaya, anwar sanggup menggadaikan nyawa penduduk disitu hanya kerana semata-mata ingin bermain politik, bergitulah luahan seorang penduduk, rumah yang di serah kan itu sebenarnya tiada CF.

Tak percaya korang semua boleh cek dengan pejabat daerah gombak dan mpaj, rumah yang diserahkan oleh anwar dalam majilis gilang gemilang tu sebenarnya tiada CF, mampos penduduk di situ sekiranya kalau berlaku kebakaran atau apa-apa malapetaka, mereka tidak boleh claim insuran pun. serupa je macam mereka duduk di rumah setinggan.

Menurut seorang penduduk memberi tahu det melalui email, di bahagian luar sahaja namapak elok, tetapi finishing dalamnya sungguh teruk, masih ada berberapa bahagian yang harus dibaiki sendiri oleh pemilik rumah kerana alasan pemaju, kerajaan negeri hanya mengeluarkan belanja untuk membaiki struktur asas sahaja, yang lain-lain pemilik rumah pandai-pandai lah.
Soalnya sekarang ini, kenapa kerajaan pakatan haram selangor sanggup menipu rakyat dan membahayakan nyawa penduduk disitu? apa salahnya tunggu sehingga pihak berwajib menggeluarkan CF dulu baru lah di buat penyerahan kunci rumah. dengan nyawa penduduk pun pun anwar nak main politik jugak ke?

MK IV

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

11 comments:

Arif Omar said...

dsai? semua boleh

Mordecai Kucai said...

Inilah bezanya antara orang yang terpelajar dengan orang yang berkelulusan tinggi.

Khalid Gagap dengan curangnya jelas menunjukkan kebodohan yang tidak patut ada kepada MB iaitu dengan melantik Anwar menjadi penasihat ekonomi.

Anwar kelulusan sastera di UM. Itu pun ambil 3 tahun saja pada masa tu. Laim masanya di penuhi dengan menyalak.

Bila masa pula dia mempunyai keupayaan atau pengetahuan tentang ekonomi?

INI LAH JADI BUDAK SASTERA JAGA EKONOMI

Ini di panggil: Tikus membaiki labu, Sokong membawa rebah atau

"JOM KITA RAMAI RAMAI CEKIK DUIT SELANGOR!"

matrengganu said...

Penerima2 rumah patut buat sesuatu. Ade ker rumah di serah tanpa CF. Kalau jamban di serah tanpa CF boleh lah jugak !

Admin said...

Salam,

DSAI memang kuat berlakon.

gitu-gitu aje said...

ngapa penduduk sekalian tak buat laporan pada mana2 agensi atau pihak berkuasa. Laporkan pada blog aje tak cukup. PR ni nampak cantik aje dalam macam sampah. Suka buat gimik, terpedaya aku. cis

Jebat said...

Salam

DSAI hanya tahu meliwat saja bro!

Harap sahabat seperjuangan dapat linkkan blog saya kedalam laman blog sahabat

http://jebat2010.blogspot.com/
.

ISAC said...

Harap2 ada kawan2 yang boleh dappatkan dokumen "penolakkan" pemberian CF daripada Majlis/Perbandaraan yang terlibat supaya lebih kukuh...

Yoep Perak said...

Pemilik rumah boleh saman jika berlaku sebarang kemalangan.

Anonymous said...

PR=Pakatan Ranap. Anwar dalam dok nak tutup kes dia sanggup pulak mengadaikan nyawa rakyat marhean Selangor. Dah puas gadai kalimah Allah ni kali nak gadaikan nyawa orang pulak, dah gila ke dia ni?

Megat Alam Gempita said...

Minat sungguh si nuar ni dgn benda merekah-merekah dan lobang-lobang nih yer...khalid gagap hang bagi dia gaji singgit dia buat macam singgit punya kerje ler.

Unknown said...

ISAC, mengikut amalan lazim mana-mana PBT, Permohonan Sijil Layak Menduduki (CF) hanya boleh dihantar selepas memperoleh surat-surat sokongan dari pelbagai jabatan seperti
1) Syabas
2) Jabatan Bomba & Penyelamat
3) Jabatan Perkhidmatan Pembentungan
4) Jabatan Bangunan PBT
5) Jabatan Kejuruteraan PBT
6) Jabatan Kesihatan PBT
7) Tenaga Nasional Berhad

Surat sokongan pula akan dikeluarkan selepas wakil-wakil jabatan tersebut membuat pemeriksaan di tapak. Tanpa surat-surat sokongan ini, permohonan tdak akan dilayan sama sekali. Melihat pada gambar-gambar ini, saya beranggapan surat sokongan dari Jabatan Bangunan dan Jabatan Bomba & Penyelamat tidak diperoleh.