Fantasi Barua Azmin Ali, Kononnya Umno Selangor Bergolak


Ya, hanya itulah yang det boleh katakan, si barua azmin ali bersuara lagi, si adun seri muda, suhaimi shafie merupakan barua terbaru yang di ternak oleh azmin ali setelah jonah dan lain-lain sudah menjadi bacul bak pondan tua.

Terbaru si barua ni memberikan kenyataan umpama hero tamil dengan mengatakan yang umno selangor kini bergolak, mane dia tahu yang umno selangor bergolak? apa yang det dan orang-orang pkr di cabang kota raja tahu, si barua ni sekarang tengah terdesak untuk mencari penyokong untuk menyokong dia bagi membolehkan dia bertanding merebut jawatan ketua cabang pkr kota raja yang sekarang ini disandang oleh xavier jayakumar. adakah kenyataan bodoh yang dia keluarkan tu untuk menjadikan dia lebih popular dari xavier?

Terdesaknya dia sekarang ni sehinggakan dia terpaksa mengupah seratus orang pemuda yang tidak berparti dan kalau boleh di gunakan juga orang-orang pas juga untuk hadir pada mesyuarat agung tu nanti kononnya mereka tu semua pemuda dari dun seri muda yang menyokong dia, nampak tak terdesaknya si barua ni sampaikan dia sanggup panggil kawan-kawan dia yang sudah tidak aktif lagi berpolitik untuk hadir memberi sokongan dan det difahamkan pelbagai janji-janji manis yang dia taburkan kalau dia berjaya menjadi ketua cabang pkr kota raja nanti.

Kenapa det panggil dia barua azmin? cerita sebenarnya ialah, adun seri muda ni adalah seorang yang sudah banyak termakan budi dengan azmin ali, kalau dia baca tulisan ni maka dia faham la apa maksud det yang dia sudah banyak termakan budi tu, sebelum berlangsungnya pilihanraya umum ke 12, pkr mempunya masaalah untuk mencari calon untuk dun seri muda, tidak ada pilihan lain, azmin terpaksa memilih dia untuk bertanding kerana orang-orang lama dalam pkr shah alam dan kota raja yang 1000 kali layak dari dia sudah lama keluar meningglkan perjuangan pkr yang tak tentu arah tu, jadi nak tak nak hanya dia sahaja orang lama dalam pkr , jadi untuk membolehkan dia menjadi calon, maka azmin terpaksa mengeluarkan belanja yang agak besar juga untuk membolehkan mamat ni bertanding menjadi calon dun seri muda.

Nasib dia baik kerana dia menang, kalau dia kalah ari tu, det tak pasti apa yang jadi dekat dia, jadi untuk membalas jasa azmin ali, dia harus tunduk patuh kepada segala arahan azmin walau pun arahan itu satu arahan bodoh, ape nak buat boss dah settlekan hutang aku.... jadi pesanan det pada si bingai ni, sudah la, tak payah la kau nak cari populariti, jaga je elok-elok kawasan kau tu, jangan nak menyebok hal orang, parti yang kau sertai tu dah nak ryuup dah dan kau pun tak akan di pilih lagi jadi calon pada pru akan datang, ni kerana azmin sudah ada blue eye boy baru untuk menggantikan tempat kau tu dan budak yang menjadi pilihan azmin tu nanti adalah budak kau sendiri.

Cukup la suhaimi oii...segala kerja buat kau ada dalam pengetahuan det dan gap, elok-elok orang malas nak layan kau, kang tak pasal-pasal je segala pekung yang ada dibadan kau tu satu malaysia orang tahu. lebih elok kau jaga kawasan kau, kau jaga anak buah dan kawan-kawan kau, kau jaga stok pasir kau dan fikir-fikirkankan apa nasib kau selepas kau tidak lagi menjadi adun seri muda, dari kau sebok memfitnah orang lain.

ini baru part one, akan menyusul lagi cerita A-Z mengenai barua azmin ini.
lagi cerita mengenai si barua azmin tu di sini dan sini.

MK IV

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

5 comments:

PUTRA MERDEKA said...

nama pun barua bro!
kita orang terus menanti pendedahan demi pendedahan bro...

Mordecai Kucai said...

Mangkuk ni dia macam wartawan artis. Tersilap kerjaya. Dia terkena badi Azwan kot.

Dia manjang cari berita berita sensasi yang tak tentu betul hujung pangkal. Macam nak lariskan majalah lak.

Hari tu pasal bakar gereja. Konon UMNO buat. Pastu nak bagi detail. Haram tak da.

Aku rasa budak blogger lagi bertanggungjawab. Fakta mereka jelas untuk mereka perdebatkan.

Anonymous said...

aku dengar mamat ni poyo, betul ke? dulu dia ni kaki kecing orang, janji selalu tak tepat dan macam-macam lagi, tak tau la macam orang sri muda boleh angkat dia jadi wakil rakyat....

Anonymous said...

apa lagi det, mari kita telanjangkan barua azmin ni... aku dengar cerita banyak cerita panas xxx pasal barua sekor ni.

BDK SG BOYA RWG said...

AZMIN N BARUA2 DIA YG LAKHNAT TU BWK2 LA TOBAT...XDE SAPE DA PCAYA DKT CITE2 KORANG TU..PLANING KORANG SUME ORG DA TAU LA....AZMIN JGN KERNA PARTI KO BG BONTOT DKT BANG NUAR DAH LA..HAHAHAHH..OPSSS LUPA BG PASWORD YE...MOKHTAR.....BWK KY JELY TAU