Kenapa Khalid Kebulur Sangat Tanah YBK


Tanah yang bergrade tinggi di selangor sudah berkurangan yang tinggal adalah tanah yang kurang strategik tempatnya, bila tempatnya kurang strategik, maka nilai tanah itu pun tidaklah tinggi, khalid perlu memiliki tanah yang berharga mahal dan dikawasan strategik untuk di berikan kepada syarikat kroninya iaitu I-Berhad yang membangunkan i-city.

Apa kaitannya i-berhad dengan khalid? semua orang tahu hubunggan khalid dengan lim kim hong boss besar i-berhad bukan rahsia lagi, dengan bantuan lim, khalid dapat meminjam duit lim untuk membeli berberapa saham termasuk saham guthrie. maka sejak dari itu, hubunggan khalid dengan lim semakin erat bak adik beradik. (baca sini)

Baru-baru ini khalid membantu lim mendapatkan balik sebidang tanah dikawasan i-city yang mana asalnya tanah itu untuk dibangunkan sekolah tamil sebagai ganti rumah kos rendah untuk penduduk ladang midland sekarang i-city sekarang. (baca sini)

Bila bank islam mengarahkan khalid membayar 66.67 juta, khalid mula panik, mana dia nak korek duit sebanyak itu, dia bukannya bisnes man lagi sekarang ini, lalu dia pun mengadulah pada lim, lalu lim memberi advice yang cukup berguna kepada khalid, maka tanah yayasan basmi kemiskinan lah yang menjadi mangsa, kiranya khalid dapat merampas balik tanah YBK dan diberikan kepada lim untuk develope, maka semua hutang khalid dengan bank islam dikira selesai dan khalid juga sudah ada dana untuk dia bertanding jawatan timbalan presiden pkr berlawan dengan azmin ali.

Jadi tidak hairanlah kenapa khalid bergitu menggila nak kan tanah ybk di serandah hulu selangor yang berkeluasan 876 hektar bersamaan 2,165 ekar, bayangkan kalau kawan khalid tu dapat tanah sebesar itu untuk di develope untuk di buat rumah atau pusat kormesil, berapa pula syer yang khalid dapat? bukan ke cukup untuk dia settlekan hutang dia dengan bank islam..

MK IV

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

3 comments:

ISAC said...

Salam DET,

Masuk akal jugak komen engkau ni....

Harap dapat linkkan blog kawan dengan blog tuan ni...

Anonymous said...

khalid mmg mb yg patut di lupuskan dari mentadbir slangor,dah la x cekap gagap plak tu....jgn masukan khalid gagap dalam sejarah selangor,memalukan je....hancur pkr,hancur,hancur pakatan rosak

Anonymous said...

Sebab itu khalid galabah semacam aja tanah YBK yang nak direbut nya ada sebab ya. YBKG..... YANG BERHORMAT KHALID GAGAP.