Dialah Lidah Puak Kafir Guna Kalimah ALLAH

Pas melalui hadi awang sekali lagi menjadi lidah dan suara puak kafir yang berjuang untuk menjahanamkan islam di malaysia, semalam dalam sidang parlimen, hadi mengiakan apa yang khalid gereja perjuangkan 'Islam tidak melarang orang bukan Islam menggunakan kalimah (ALLAH)berkenaan' kata hadi.

Bertapa bodah dan bebalnya hadi dan puak-puak kafir dalam pas bila mengeluarkan kenyataan, tidak perlu kita mengulas panjang tentang isu kalimah ALLAH ini, cukup sekadar kita mengambil pandangan dari dua orang ulama tersohor yang mana kedua-dua mereka ini orang kuat pas sendiri yang terang-terang menentang penggunaan kalimah ALLAH itu, kita tolak fatwa yang dikeluarkan oleh yusuf qaradawi, kerana yusuf qaradawi bukan rakyat malaysia, jadi dia bukan tahu tentang hal-hal dalaman malaysia.

Fahamnya kita ialah fatwa ada dua jenis, satu fatwa untuk umum dan satu lagi fatwa tempatan, contoh fatwa umum, fatwa wanita berkerja, fatwa maulud nabi, fatwa berbuka puasa atas kapal terbang dan banyak lagi fatwa yang kita boleh sifatkan sebagai general (umum) dan boleh satu dunia islam pakai, tapi dalam soal kalimah ALLAH ini, fatwa yusuf qaradawi langsung tak boleh pakai kerana macam det kata tadi yusuf qaradawi bukan orang malaysia dia duduk kat qatar jadi dia tak paham dan tak tahu peradaban rakyat malaysia, hanya orang tempatan sahaja yang layak untuk keluarkan fatwa ini seperti ulama-ulama besar (bukan jenis ulama macam nik ajis, hadi dan ahmad awang) atau pun majlis fatwa kebangsaan.

Takan benda simple macam ni pun si hadi awang tu bodoh sangat kut? kalau kristian nak sangat kalimah ALLAH di gunakan di dalam gereja, ok... kristian perlu juga membawa sekali kalimah Muhammad masuk kedalam gereja, kerana ALLAH dan Muhammad tak boleh di pisahkan dalam syahadah kita pun ada meyebut ASHHADU ALLA ILAHA ILLALLAH WA ASHHADU ANNA MUHAMMADAR RASULULLAH, so sekarang ni aku cabar pas suruh kristian bawa sekali kalimah Muhammad masuk gereja. kalau nak pakai, pakai semua sekali jangan pakai separuh-separuh, AMACAM PAS ADA BERANI KA???

ulasan datuk haron din mengenai isu kalimah ALLAH disini, sini dan sini dan ulasan ustaz taib azamudden di sini.

Comments

Anonymous said…
BERTAHUN2 DAHULU PAS MENGHUMBANGKAN RAMAI SETERU POLITIKNYA KENERAKA JAHANAN CIPTAAN HADI AWANG KERANA PERLEKEHKAN PERJUANGAN HUDUD PAS.

DIKALA INI HADI AWANG SENDIRI MELACURKAN PERJUANGAN HUDUDNYA HANYA DEMI UNTUK MENEGAPKAN KEPALA BUXXH SESEORANG PELIWAT.

ULAMA2 PAS TERUTAMA HADI AWANG ATAU NIK AZIZ BEGITU TAKUT UNTUK MENGHUMBANGKAN SESEORANG PELIWAT KENERAKA JAHANAN .

APAKAH KETIGA2 MAKHLUK INI DARI SPESIS YANG SAMA???
Anonymous said…
aku ade terbaca kt suratkhabar yg kerajaan belanjakan rm30 sehari utk seorg banduan di penjara termasuk banduan warga asing(38%)yg tak kurang ramainya.. jadi klu sbln kerajaan belanjakan lbih kurang rm900 utk seorg banduan.. jd klu ade antara melayu kita yg bergaji dlm rm1000 sbln.. bleh katakan taraf hidup umat2 melayu ni sama dgn banduan2 termasuk banduan warga asing.. tambahan lg dgn gaji rm1000 sbln nk kena menyara satu keluarga.. itu dh kira taraf miskin lg dr banduan di penjara.. fikirkan2lah..
Anonymous said…
pas semakin sesat dan menyesatkan, elok kerajaan haramkan sahaja parti pas ni, kalau kerajaan haramkan pun apa mereka boleh buat, nak angkat senjata nak lawan kerajaan? silakan lah....
AnakPas said…
Sebenarnya taka ada siapa yang boleh menghalang agama kafir menyebut dan menggunakan nama Allah...Tetapi masalahnya mereka nak publish..tu je dengan tujuan dan niat tersirat..
tapi kenapa ye mereka ni pulak..pemimpin bersorban ni pulak yang lebih-lebih...yang Kapir dah senyap je..tunggu mahkamah...Pelik..
Anonymous said…
Apa yang berlaku dan kita lihat serta dengar bukanlah semudah yang kita faham. Banyak perkara yang perlu kita dalami dan hayati. Lebih tinggi ilmu seseorang itu maka lebih sukarlah ia untuk membuat keputusan.
FZY said…
anon - March 23, 2010 1:33 PM..

anda kena belajar fekah, sirah, siyasah dll., baru tahu strategi. kedua2 tok guru lebih alim dari anda. dgn quran, hadis, ijmak dan qiyas yg nyata.

saya nasihat saudara belajar lah dulu, kalau ada masa rajin2 lah ke pulau melaka atau rusila utk melihat watak kedua2 mereka.

sangat sayang., ulama' luar mengiktiraf mereka, tapi anda masih berada dlm zon kegelapan lagi.

. . .

anon - March 23, 2010 4:55 PM..

soalnhya berani ke kerajaan nak haramkan PAS? PAS bukan mcm ayah pin, cikgu kahar (yg mengaku rasul) ataupun arqam.

mereka semua x berani nk berhujah dgn ulama' PAS. tunjukkan hujah/dalil., baru boleh challenge. tapi tobat.., UMNO x berani de. PAS adalah Gerakan Islam., mereka ada perjumpaan tiap2 tahun dgn Gerakan Islam luar negara.

Mereka semua iktiraf PAS., dan Tok Guru Hadi Awang sendiri adalah salah seorang ahli Majma' Taqrib (Kumpulan Perbincangan antara Mazhab). Saudara x kenal oranglah.

UMNO sesat sesesatnya., tapi saudara x nampak? ..sebab buta mata hati. Judi, arak, zina adalah amalan pemimpin UMNO dan ini didedahkan di dlm parlimen oleh Saifuddin Nasution.

. . .

pas semakin sesat dan menyesatkan, elok kerajaan haramkan sahaja parti pas ni, kalau kerajaan haramkan pun apa mereka boleh buat, nak angkat senjata nak lawan kerajaan? silakan lah....

. . .

AnakPas..

Kebenaran org kafir utk menggunakan kalimah Allah adalah perkara khilaf. UMNO kepanasan kerana PAS x senada dgn UMNO dlm masalah ini.

PAS tahu ini adalah helah UMNO utk cari satu titik pertemuan, supaya rakan2 dlm Pakatan Rakyat was2. Tapi PAS bijak. Pendirian PAS tegas tapi anjal., ini adalah prinsip islam.

Soal mahkamah itu soal lain, kerana perkara ini bukan hal mahkamah. ini barang yg ada dalil, x boleh selesai di mahkamah. Jawapan PAS telah menggelisahkan UMNO, perangkap x menjadi, akhirnya UMNO kecundang.

Wallahu'alam.
Anonymous said…
xperlu la nk ckap dia adalah lidah kafir..

kamu fikir sendiri..pemimpin UMNO kamu adakah mereka islam?

UMNO memperjuangkan melayu..
melayu belum tentu lagi islam..
kalau islam pn, hanya pada nama..tapi bukan pada perbuatan..

tak perlulah kamu nak menegakkan benang yang basah..
Anonymous said…
rasenye FZY toksah komen panjang2 kerana akhir kata anda Wallahualam....

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID