PRK Hulu Selangor. Pas Mula Megintai Peluang.

Sepatutnya sekarang ini sudah berlaku prk di hulu selangor, ahli parlimennya zainal abidin ahmad kini sudah tidak lagi mampu memikul tugas dan amanah yang rakyat berikan kepada dia, takkan orang yang sudah terlantar di hospital berbulan-bulan dan kini menggunakan alat life support masih masih mampu turun ke kawasan dan meninjau masaalah rakyat kut.

Menurut sumber dalaman pkr, anwar masih lagi tidak mahu menamakan siapa pengganti zainal sebagai calon ahli parlimen hulu selangor, perasaan tidak confident anwar bertambah sejak kekalahan memalukan pakatan sial di bagan pinang dan di tambah lagi dengan acara menelanjangkan anwar di parlimen yang berlaku sekarang ini, lagi la dia seriau.

Anwar tahu yang datuk zainal sudah tidak mampu untuk menjadi ahli parlimen, sebagai ketua umum pkr dia sudah boleh meminta datuk zainal megosongkan kerusi itu atau pun dia sendiri boleh menghantar surat kepada speaker memberitahu yang ahli parlimen hulu selangor itu sudah tidak fit untuk jadi ahli parlimen, anwar boleh buat semua tu, tapi apa yang peliknya kenapa dia tak mahu buat.

Pas pula sudah mula mengintai kerusi parlimen hulu selangor, di beritahu kepada det, sudah ada tiga nama di sebut-sebut bakal menjadi calon, menurut sumber, macam mana pun pas tetap juga nak bertanding disitu, kerana parlimen hulu selangor adalah kerusi tradisi mereka, pru 2004 ismail kamus bertanding di situ, kali pertama pkr bertanding di situ pada pru 1999 melalui calon pkr halili ahmad tapi sebelum itu semua calon pembangkang adalah calon pas. maka pas merasakan yang mereka lebih layak megambil semula tempat itu. mungkinkah pkr akan beri laluan kepda pas? det tak nampak yang anwar akan beri laluan pada pas, di saat pkr sekarang ini tengah huru-hara anwar mahu kemenangan di hulu selangor menjadi ubat kepada kesakitan yang pkr terima sekarang ini, jadi adakah pas akan mengalah lagi ???

Comments

azreen said…
dulu yb ni wakil rakyat bn utk dun dusun tua hulu langat..kalau x salah dua penggal..
amsy1224 said…
betul ni azreen, dia timb MB selangor masa DS Abu Hassan Omar merangkap suami pengetua sekolah aku.. hihik..

amsy..
rahimi said…
kerana kuasa politik semua boleh jadi.
Anonymous said…
lagi elok pas je yang bertanding, kalau bagi kat pkr, silap-silap dia lompat parti.
Anonymous said…
kao orang cuba bayangkan macam mana dia boleh menang,sedangkan 3 dun di menangi BN - itu kira menang nasib je,sebab tu anwar tak berani nak umum prk baru sebab dia tahu gerenti kantoi punya.

try le ..kalau berani..

oleh pengundi hulu bernam .
deli said…
siapa pun bertanding tak penting yg penting wakil pakatan rakyat menang.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID