Apa Tindakan Menteri Tu Terhadap Mereka Ini?


“If elected, I will call upon the prime minister and home minister to immediately cease the legal dispute with the Christian churches over these matters to protect the freedom of religion in Malaysia for non-Muslims,”. Wong Ho Leng. Ahli Parlimen Sibu.

"If you don’t speak up now one day they will classify Christianity as subversive. The Christians of Sarawak must help the Christians of West Malaysia. It is tougher for us because we are only 10 per cent (of the population).” Ngeh Koo Ham. ketika berucap di majlis 'An evening with pakatan christian leaders'

Soalnya sekarang ini, sejak bila tiada kebebasan beragama di malaysia dan sejak bila pulak kerajaan memandang agama kristian ini sebagai anasir subersif ?

Inilah ayat-ayat yang kerap kali di gunakan oleh DAPig ketika mereka berkempen sewaktu pilihanraya kecil sibu hari tu, setiap kali mereka turun berkempen, ayat-ayat di atas akan di canang oleh mereka memfitnah seolah-olah agama kristian menerima ancaman yang hebat oleh kerajaan, tapi kenapa menteri tu berdiam diri ? banyak kenyataan berbau perkauman yang parti pembangkang keluarkan sewaktu kempen pilihanraya kecil sibu, tapi haram sorang pun dari mereka tidak di ambil tindakan, kenapa ?

Kenapa kalau orang melayu bercerita pasal sejarah kedatangan kaum pendatang menteri tu beria-ia sangat buat sidang media minta si polan bin si polan tarik balik kenyataan yang dia buat tu? kata menteri tu, si polan ni telah bercakap melampaui batas dan bersifat perkauman, tapi kalau kena kat pemimpin pembangkang, menteri yang sound si polan tu senyap sepi je, kenapa?

Inilah jadinya kalau menteri tu hanya berani tunjuk taring pada bangsa sendiri, tapi menikus menyorok dalam gerobok bila bangsa lain buat hal, kalau berani ambilah tindakan jangan dok tersengeh dan bagi amaran je....

Comments

Anonymous said…
Salam Bro

Inilah hasilnya kalau kita asyik memberi amaran lepas amaran. lihatlah kepimpinan Tun Dr.M siapa berani gugat baik ketenteraman awam,sosial,pelajaran, agama, ekonomi name you like, semasa pemerintahan beliau?????
Ismet Ulamraja said…
Lepas ni, patut ditukarkan ke Kementerian Pembangunamn Wanita saja si menteri amaran nih.

Tak layak langsung duduk di kerusi KDN.
Anonymous said…
Wahai Menteri yg bertanggungjawab rujuk lah kepada Tun Dr. M, beliau cukup bijak dalam hal ini.
Anonymous said…
letak je bunga kekwa kat celah telinga menteri tuh,,fizikal je muda tp hati penuh taman,,suruh dia berenti je laa mendokongi KDN,wat bisness tanam bunga lg baik..dah byk kut ter"ambil" angpau!!!


bacokbugis
Wake UP! said…
Jangan cuba nak menghasut orang beragama Kristian supaya bencikan kerajaan.

Kebebasan beragama tidak pernah menjadi sekatan di Malaysia selama ini.

Cuba terangkan kenapa nak gunakan nama tuhan orang Islam sebagai nama tuhan orang Kristian kalau bukan untuk memesongkan akidah orang Islam?

PKR = Illuminati
Anonymous said…
apa perbezaan di antara org Islam yg menjual agamanya sendiri dgn org Islam yg membiarkan agamanya dijual?jawapannya tak ada beza!
Anonymous said…
Anon May 21, 2010 12:53PM

jawapan anda tak ada beza itu SALAH
kalau mau jawapan yang lebih 'afdal murtadnya lebih baik anon tanya sendiri dengan WALI TEROMPAH dia bab agama NUMBER ONE tok guru katakan .... ingat dia ada memegang kunci syurga tau !!!
Mohd said…
Betul, kaum Cina mahu kuasa politik mutlak di Malaysia!
1. Perhatikan kaum Cina telah menolak MCA dan Gerakan dan menyokong DAP sepenuhnya. Kaum Cina yg telah menguasai 80% ekonomi negara mahu 100%. MCA dan Gerakan tidak boleh berikan mereka kuasa politik.
2. Jadi kaum Cina menggunakan MCA utk mendapatkan mereka apa yg boleh dpd UMNO. Perhatikan kaum Cina telah melantik porn star Chua Soi Lek sbg Presiden MCA kerana dia mempunyai hubungan yg baik dgn Najib. Apa dia minta utk orang Cina, semua boleh dapat!
3. Hanya melalui DAP kaum Cina akan dapat ke Putrajaya. DAP menggunakan Anwar Ibrahim dan PAS utk mencapai cita2 kaum Cina utk berkuasa penuh di Malaysia spt yg telah berlaku di Singapura.
4. Tengoklah di Selangor dan Perak disebabkan MB mesti dari kalangan orang Melayu, itulah MBnya Melayu. Tetapi MBnya hanyalah patung yg dgn mudah boleh diperalatkan oleh DAP utk kepentingan mereka. Tengok sajalah isu premium tanah di Sekinchan - tanah utk Melayu RM10 sekaki persegi, tetapi utk Cina hanya RM1 sekaki persegi! Apa PKR dan PAS boleh buat? Ternganga saja melopong. Ada mata tengok. Ada telinga dengar. Kalau buka mulut akan dikenakan tindakan oleh Kerajaan Pakatan.
5. Di PRU13 nanti, Kaum Cina melalui DAP akan sapu bersih semua kawasan bandar. PAS dan PKR akan digunakan utk menawan kawasan2 majoriti Melayu. Memang Anwar akan dijadikan PM patung. Yg berkuasa sebenarnya adalah kaum Cina DAP. MCA dan Gerakan akan menjadi musuh dlm selimut mensabotag BN utk mencapai hasrat kaum Cina ini.
6. Dgn kelebihan 2/3 di parliamen, kaum Cina dgn mudah boleh meminda perlembagaan.
7. Langkah pertamanya adalah menghapuskan Raja-Raja Melayu supaya kaum Cina boleh menjadi PM dan MB di Republik of Malaysia. Anwar atau seorang dari PAS akan dilantik menjadi Presiden buat sementara. Seperti telah berlaku di Singapura, Yusof Ishak telah dilantik Presiden yg pertama. Lepas itu sehingga sekarang kita tidak mendengar nama Melayu lagi jadi Presiden Singapura!
8. Bila kaum Cina dah berkuasa, mintak maaflah kaum Melayu can go to Hell spt yg berlaku di Singapore.
9. Ahli2 PAS berilah perhatian dan lakukanlah sesuatu sebelum terlambat. UMNO sedarlah dari mimpi.
Allah hu Akbar.
Anonymous said…
'MIMPI TAK SUDAH' .... lagu Ibnor Riza
paktam said…
Sebelum menghukum Menteri Dalam negeri saya ingin memberi pandangan yang berbeza.

1-Anwar kini dalam peroses pengadilan di mahkamah. Untuk melakukan demonstrasi jalanan seperti dahulu mungkin tidak akan berjaya lagi.
2-Maka apakah harus dilakukan supaya pihak yang bertanggung jawab bertindak, sehingga membolehkan demonstrasi jalanan ala Bangkok boleh dilakukan?
3-Untuk tujuan diatas menghasut secara benci-membenci antara kaum dan antara agama dilakukan. Peranan ini ditanggung jawab kepada pihak DAP melalui cristian evangelis mengguna isu kalimah Allah dan isu yang lain seperti bukan muslim menjadi peguam dalam mahkamah Syariah. PAS ditanggung jawabkan menghalal benda yang haram, dan juga menghasut antara arang-orang Islam. Selain itu isu polis dan kehakiman dipermainkan. Perhatikan isu Kuhan dan yang dituduh ialah orang sesama bangsa. Mungkinkah Teoh menemui ajal melalui perbuatan bangsanya sendiri dan keslahannya disabitkan terhadap MACC iaitu orang Melayu? Isu rasuah pula dimainkan oleh MACC. Perhatikan mengapa orang-orang UMNO, polis, pegawai Melayu sahaja yang didakwa? MACC ditubuhkan oleh Dolah Badwi, dengan Guan Rng dilantik menjadi seorang daripada panel penasihat atau sepertinya. Semua pegawai atasan MACC dilantik masa Dolah Badwi. Apakah anda masih percaya MACC itu bebas, dan ia mungkin bebas dari kerajaan tetapi tidak bebaas dari suku kaum Dolah Badwi iaitu Anwar. Peranan PKR pula ialah dengan menjadi wakil bebas dan menyusup ke dalam kumpulan ahli-ahli BN dan membuat perpecahan antara penyokong BN. Lihat mengapa UMNO menerima seorang sahaja bekas PKR dan tidak yang lain yang lebis hebat?
4-Jika taktik ini sedang dilakukan secara rialiti apakah kita harapkan Menteri Dalam Negeri lakukan? Pada hemat saya MDN harus membuat pertimbangan dengan teliti apakah tidakkan perlu dilakukan. Kadang kala berdiam diri juga satu taktik untuk mencapai kemenangan, walaupun ianya satu perlakuan yang kesan sementaranya tersangat perit. Tengok bagaimana Syed Hamid cuba menghuru-harakan negara hanya dengan isu azan. Teresa Kok tidak pula menyalak berbulan-bulan. Mungkin ini satu taktik untuk menguji tindakkan rakyat terhadap sesuatu isu.
5-Oleh itu harap beri kepercayaan kepada MDN untuk masa ini, itupun kalau ikhlas.

Allah sahaja yang maha mengetahui.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID