Orang Cina Dah Makin Besar Kepala.


Kebanyakan cina sekarang ini sudah tak mahu undi bn lagi, itu lah realiti yang dapat kita boleh tengok dari dua prk lepas, hulu selangor dan sibu. orang cina sudah tidak heran dengan cerita kestabilan ekonomi, pembangunan, keselamatan, dulu tak de jalan raya, sekarang sudah ada dan lain-lain cerita kempen zaman pak kaduk yang kerap di canang oleh pemimpin bn setiap kali berceramah, yang orang cina nak sekarang ialah kuasa. nak jaga hati orang cina punya pasal supaya mereka sokong bn, benda yang haram pun kita terpaksa halalkan.

Jadi mungkinkah dalam mana-mana prk akan datang pemimpin bn akan terus memberi bantuan kepada orang cina? kalau korang tanya aku, jawapan aku senang, pergi mampos, orang cina dah dua kali kencing bn dalam waktu terdekat ni, bagi bantuan macam-macam last-last depa undi pembangkang, contoh paling klasik di hulu selangor, najib janji bagi bantuan untuk sekolah cina kalau bn menang kerusi hulu selangor, ya memang bn menang di sana tapi adakah dengan majoriti 1725 tu orang cina mengundi bn? jawapannya tak, kalau orang cina semua undi bn majoritinya tak akan jadi 1725 mungkin lebih, mungkin akan cecah 3-4 ribu. di sebapkan najib dah berjanji, maka sekolah cina dan orang cina yang untung, undi tak dapat tapi duit lebur.

Orang cina sekarang ni aku tengok dah besar kepala, mereka ni sekarang untouchable tak boleh di sentuh dan tak boleh di larang, kita cerita pasal sejarah kedatangan orang cina pun mereka kata kita racist, padahal mereka memang kaum pendatang pun, jadi kita nak kata orang cina ni apa? kaum peribumi? orang cina sekarang ni nakkan kuasa politik, ekonomi mereka dah control, mereka gilakan kuasa pemerintahan, orang melayu kalau tak bersatu tidak mustahil kerajaan melayu yang di asaskan 1400 tahun dulu akan berkubur, melayu akan tinggal nama, sultan akan akan jadi bahan sejarah, di letak di muzium untuk kajian pelajar universiti, itu jam baru melayu menyesal kerana terlalu banyak sangat bagi muka dekat orang cina.

Comments

Anonymous said…
bn bru kna kencing 2 prk dgn org cina tp org cina, melayu, india n len2 rakyat malaysia da kna kencing dgn BN sejak merdeka lagi.. tp org cina baru sedar skrg n org melayu masih tido... sebagai seorg melayu islam perlu kta menjaga hbugan sesama bangsa lain. jgn timbulkan kekeruhan antara kaum..
Salah tu anon May 19, 2010 10:18 AM, yang kuat kena kencing adalah penyokong Pakatan Haramjadah macam kau tu. Mula2 kena kencing dengan AnWAR si pemuja liwat, lepas tu kena kencing lagi dengan N.Ajis al-selipari bilamana kalimah Allah bukan Islam boleh guna dalam bible mereka. Dan yang terakhir, kena kencing dengan DAPig yang kononnya semua rakyat akan dapat hak secara adil dan saksama... tapi yang sebenarnya kaum Cina makin besar kepala. Silap2 kau pun dok merempat je suatu hari nanti.

PASrael 4 ALL = PISS 2 ALL
Anonymous said…
kepada anon 10.18am..satu saja pesan aku. Apabila bukan melayu dah jadi kerajaan, bangsa melayu akan jadi mangsa seperti di p.pinang. Baru lah kau akan menyesal. Tapi menyesak pon dah tak berguna lagi sebab semua dasar yang pro kepada melayu akan dilenyapkan sedikit demi sedikit. Anak serta keturunan kau akan merana di tanah melayu! Ini semua angkara al juburi sebab terlalu gilakan kuasa.
Anonymous said…
Aku rasa lebih baik cina keluar dari
Malaysia. Takyah nak duduk sini. Boleh pi negara2 yg mahu kepakaran dan tenaga keje depa ni. Takyah nak duduk sini bayar cukai dan bukak peluang keje kat sini. Kami tak mahu duit cukai dan keje2 depa ni..Hidup Melayu.
Anonymous said…
Ada ka patut org cina di pp nak bayar cukai tanah depa tanya dulu hasil cukai ni masuk NEGERI ka PERSEKUTUAAN so kalau PERSEKUTUAAN depa tak nak bayaq kalau NEGERI ok...Cibai punya cina

hang tunggu aku tengah cari pasal ni?

Lepas tu aku maki direct gak kat dpn kunter hasil....balik teruiii.naik merc tu cukai tanah dia baru 50 belagak
memang cibai org cina ni

aku tunggu jerrr hangpa kata serang!!!
Anonymous said…
Apsal masa gerakan amik penang lu org tak bising...skrg dap yg pegang lu bising plak..
Anon May 19, 2010 11:11 AM...

Gerakan pegang Penang, UMNO adalah parti dominan diwaktu itu, jadi semua keputusan kerajaan negeri UMNO boleh beri pendapat. Waktu ini DAPig (baca komunis) pegang Penang tak ada siapa berani lawan, PKRuntuh pun cuma ada 3 orang Melayu hatta hamPAS pun hanya ada 1 kerusi je.... apakah dengan bilangan Melayu itu si Lim GorEng akan dengar pendapat mereka????

Dah la tu, KM pula bukan orang tempatan, dah dibuang dari DAPig Melaka, maka fikir2lah mengapa nak sokong Cina komunis tu pula....
Anonymous said…
Anonymous said...

bn bru kna kencing 2 prk dgn org cina tp org cina, melayu, india n len2 rakyat malaysia da kna kencing dgn BN sejak merdeka lagi.. tp org cina baru sedar skrg n org melayu masih tido... sebagai seorg melayu islam perlu kta menjaga hbugan sesama bangsa lain. jgn timbulkan kekeruhan antara kaum..
May 19, 2010 10:18 AM

kena kencing LEE KWAN YEW ko tak citer plak.kena TIBAI komunis pun ko tak nak citer.anwar pancut air mani kat muka kamu sejak tahun 1998 ko senyap pulak..baik kamu diam la..air mani anwar penuh dalam mulut kamu.
lompinlai said…
Bagus,kalau kita dah sedar Cina besar kepala.Kalau begitu, Pemimpin2 Melayu kenalah buat sesuatu untuk mengembalikan kegemilangan Melayu,sementara kuasa masih ada.Kita tengok apa sudah jadi dengan rakan kita di Singapura, yang mana bolih kita jadikan iktibar.
Anonymous said…
aku salute indonesia dia tak bagi muka dengan cina2 ni .... tapi kat malaysia cina2 ni dah lah kaum pendatang dah makin besar kepala pulak
Anonymous said…
salam semua,

sekali lagi aku lontarkan pandangan harap kita semua terjemahkan dengan tindakan. kita tahu ekonomi adalah kekuatan asas dan ini diakui dan dipraktikkan dari zaman rasulullah lagi. so apa tunggu lagi, mulai sekarang tunjukkan kuasa beli kita, dari pekerja swasta, kerajaan sampai yg kerja kampung ... belilah dari peniaga bumi, atau mamak, atau india saja, kecuali betul2 takde pilihan. kita yg pakat2 naikkan ekonomi cina dari sebelum merdeka lagi. senyum manis aje apek2 kedai runcit kat kampung dan bandar bila kita beli brg2an diaorg. dan sekarang mereka tagih kuasa sebab dah banyak tanah dan kuat ekonomi. kita tak boleh tunggu kerajaan sebab pemimpin kat atas ni pun dah tak bole buat apa2. dulu pemimpin bg harta kat cina pasal nak kuasa, skarang pemimpin nak bg kuasa sebab nak pertahan kuasa? pelik pemimpin kita ni. masih tak nampak lg ker atau pikir diri sendiri jer? agak2 korang pemimpin2 umno ni ada nak pikir pasal keluarga kita ker dgn tindakan asyik2 bagi kat org cina. diaorg terkesan ker dgn kesusahan kita org bawah2 ni. cakap mulut je bro kesian, tindakan diorg ape? bagi lg projek kat cina kaya. gak2 korang la susah sgt ker kalau diorg nak senangkan melayu. susah sangat ker nak cari peniaga dan ahli politik muda melayu yg kualiti? melainkan diorg blok anak muda melayu dari naik ada la. hakikat ni terbukti di umno cawangan dan bahagian. yg pegang org2 tua dan liat nak bg kat org muda.

kesimpulan .. marilah kita mulakan dgn menaikkan ekonomi sesama kita. belilah barangan bumiputera dari sekecil kedai runcit sampailah sebesar gedungniaga. kalau takde cari peniaga mamak atau india. pilihan terakhir utk brgan taukeh2
yg dah mula nk jg kadok, melalak2 kat atas junjung. aku jamin keadaan akan berubah kalau terus praktik sampai 2020.

bersamalah kita pertahan bumi bertuah ni.... mammu jarrum.
Anonymous said…
Tiba PRU akan datang mintak balik kerusi selamat majoriti orang Melayu dan jangan berikan mereka atas perkongsian kuasa. Depa ni semua tidor lain bantal tapi mimpi depa sama dan yang aneh nya kena kuda orang Melayu. Cukup cukup lah penipuan mereka. Tiap tiap PRK mereka beri alasan tidak munasabah, isu isu perkasa lah, taib mahmud pegang kuasa terlalu lama lah dan pelbagai lagi, semua kambing hitam angkara orang Melayu, tapi kit siang dan anak dia dlm parti kroni tak cakap juga dan pegang tampok dap lama tak kisah sama juga parti trinity PKR 3 dlm 1 sebab tu lah tuhan nak digantikan dengan kalimah Allah sebab konsep ni senang diterima olih anwar, wan azizah dan nurul izah.

Kalau susah sangat kita kembalikan kuasa kepada tuan empunya tanah melayu ni iaitu raja raja melayu. Tak payah seekor pun ahli politik hendak melalak sebab raja raja melayu adalah ketuanan melayu.
Sekian wasallam.
Anonymous said…
Helo.... yanah melayu ni melayu yg punye.... bangsa asing ni ada kt sini atas belas kasihan org melayu setelah dipujuk org putih utk benarkan mereka jd warga kita/ itu sebaba kita kata org melayu dah terlalu baik bagi semua nye sampaikan dah xde ape lg yg nk dbg....tp mereka xsdr diri ...bg betis nak peha....
Anonymous said…
tak payah melalut dengan macam cadangan dan provokasi sesama bangsa.

kita boleh berjaya melayu bersatu dibawah satu bumbong.

tak perlu pulau memulau barangan, kedai kaum cina, kita boleh beli barangan mereka tetapi bila mengundi melayu bersatu dibawah satu parti. sampai kiamat pun kuasa pemerintahan ada di tangan melayu.

cina sudah bersatu..kita cam na.
Wake UP! said…
Mereka kuat, kaya dan berkuasa di Malaysia. That's why they are so arrogant.

UMNO and BN must change. Help the poor regardless of race while concentrating on the Malays.

I support I.S.A.
Anonymous said…
Pemerintahan Gerakan P.Pinang lain bro..semua kaum berkongsi kekayaan negeri.

tetapi dibawah DAP melayu dianaktirikan, peniaga melayu diapit masalah, gerai diroboh walau pun kedudukan gerai tidak menghalang sesiapa, kontraktor kelas F melayu banyak gulung tikar, orang melayu kalau ahli PR tidak diberi kebenaran menggunakan dewan, balai rakyat yang dulunya dibina oleh BN.

sekarang ni, semua projek rumah murah diatas pulau yang mampu dibeli melayu tidak lagi dibina dan kalau lulus pelan ketika BN dahulu mereka batalkan.

ada satu projek di teluk kumbar "rumah mampu milik teluk kumbar heights" tahun 2007 melayu bayar deposit 3500.00. tahun 2009 projek dibatalkan wang 3500.00 dikembalikan dan rumah kos tinggi diteruskan.

zaman GERAKAN dahulu tak macam ni semua rakyat boleh rumah atas pulau tetapi dengan cara ini DAP sedang hambat melayu keluar dari PP.
Anonymous said…
mereka kuat dan kaya sebab disokong oleh PAS n PKR..apabila kamu pecahkan undi melayu dimasa yang sama mereka bersatu, kuatlah mereka..

itu yang aku kata kita berbaik-baik dengan semua orang tak kira melayu cina india tetapi undi BN. cam dia orang buat bagi duit dia ambik, badi tanah dia ambik tapi undi DAP. fikirlah peratusan orang melayu 65% kalau dipecah tiga apa dah jd.
Anonymous said…
PRU12 8 March 2008, tanggal 14 March 2008 LGE komunis tu tanda tangan jual tanah kpg buah pala..

pdhal sebelum pru12 depa janji kalau depa menang isu tanah tersebut akan mereka selesaikan..betoi-betoi dia selesai..juai terus. berkeliaran lembu-lembu ternakan penduduk disitu.

depa pun main duit juga masa PRU12..ada seorang perempuan india sebagai maid dirumah seorang cina di fettes park mencerita dia diberi 300.00 dan disuruh undi DAP..siapa bagi duit tu x tau lah. raya hindulah dia.

punya nak jaga orang depa hangpa pi tengok kawasan batu maung ada satu kawasan perumahan mamak malik kasim luluskan 20 bendol atas jalan ..kalau kita guna jalan tersebut perut macam nak terkeluar sebab bendol-bendol tersebut jaraknya agak rapat.

pastu pemilik rumah pulak tambah lagi bendol depan rumah mereka..kalau terasa nak berak terberaklah disitu dalam kereta.
s.nizam said…
kita boikot bisnes diorg..sbb kita yg mengkayakan diorg selama ni...

sbb tu kepala makin besar..bila kepala besar nafsu pun besar..

BN kena aware benda2 ni...sbb yg bagi BN menang bukan cina...tp india yg sedar diri dan melayu..
Anonymous said…
Cina babi lah ingat dh besar sgt kew anjing btoi

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID