Chua Tuduh Sultan Johor Ikut Telunjuk UMNO.

Cina ni memang tak sedar diri, sudahlah derhaka pada sultan johor, dia tuduh pula umno menjadi dalang dalam penarikan semula darjah kebesaran johor yang dia dapat, kurang ajar punya cina, dalam satu sidang akhbar di pejabat pkr, chua mengatakan “Saya yakin Umno pastinya kesal dengan tindakan mereka untuk menggangu saya. Sebaik sahaja pengumuman penarikkan tersebut, sokongan rakyat terhadap saya datang mencurah-curah terhadap saya dan Keadilan.” apa maksud ayat chua ni?

Adakah chua ingat sultan johor terlalu bodoh untuk menarik balik pingat yang diberikan kerana umno yang suruh? bukan ke istana johor dah berkali-kali menafikan tidak ada tekanan politik dalam hal ini, tapi kenapa chua masih lagi menuduh umno menjadi dalangnya? ataupun chua bergitu geram dengan sultan johor, nak marah sultan takut dikatakan derhaka jadi untuk divert marahnya chua salahkan umno. inilah perangai buruk pemimpin pembangkang, bila dah buat salah tak mahu mengaku salah, sebaliknya menunding jari kepada orang lain. mesti ada sebapnya kenapa gelaran itu di tarik balik.

Apa pula alasan chua sekiranya darjah kebesaran dari selangor dan pahang ditarik balik, adakah chua akan mengatakan yang umno juga menjadi dalangnya?

Comments

Biar kan dia cakap apa saja.Yang paling utama arahan dari istana dah keluar, apa pun alasan pingat tetap di tarik balik.

Jangan sampai jejak kaki ke bumi Johor pun dia tak boleh nanti.
Anonymous said…
pembangkang tetap pembangkang, kurang ajarnya pada sultan tak sudah-sudah.
Wake UP! said…
Sultan tidak bodoh seperti yang disangkakan.

Baginda pun sedar PKR tu barua Yahudi.
Anonymous said…
Kaduk naik junjung!
Bukanke puok2 nih gak yg nak jadikkan Mesia nih republik cam S'pork melalui laungan "ketuanan rayat"
Sampul Kecil said…
Sultan Johor Bijak.. setiap tindakan Baginda ada sebabnya..

Perlu ke kalau kita singkirkan Chua ni dari Johor?
Anonymous said…
sudahlah lu chua. kejap lu cakap lu respect skarang lu mau hentam pulak. lu berani cuba hentan depan2 la.gua kerja rapat dgn tuanku gua tau lu punya hal.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID