Jawatan TYT Pulau Pinang Akan Dihapuskan...


Selepas kehilangan singapura yang menuntut keluar dari malaysia 40 tahun lalu, malaysia sekali lagi bakal kehilangan sebuah lagi negeri, pulau pinang di bawah pentadbiran sekutu rapat pap sekarang sedang mempersiapkan negeri itu sebagai sebuah negara republik.

Usaha sedang giat dijalankan oleh pemerintah pulau pinang iaitu dap dan pakatan pembangkang untuk menyinkirkan TYT Tun Dato' Seri Utama (Dr.) Haji Abdul Rahman bin Haji Abbas dan menghapuskan jawatan Yang Dipertua Negeri selaku wakil yang dipertuan Agong, menghapuskan jawatan yang dipertua negeri samalah seperti menyinkirkan kuasa yang dipertuan agong di negeri pulau pinang. sekiranya dap berjaya menghapuskan jawatan yang dipertua negeri, jawatan datuk bandar akan diwujudkan dan seorang cina akan dilantik untuk menjawat jawatan itu. besar kemungkinan guan eng akan melantik bapaknya kit siang sebagai datuk bandar pertama pulau pinang.

Kenapa jawatan yang dipertua negeri ingin dihapuskan? jawapannya cukup mudah, kepimpinan dap dan guan eng tidak mahu adanya orang melayu duduk dihairki tertinggi dalam pemerintahan pulau pinang, senang cerita, guan eng tidak mau ada melayu lebih tinggi jawatannya dari dia selaku ketua menteri, dengan adanya jawatan yang dipertua negeri tyt, menjadikan dirinya kerdil kerana dia melihat masih ada lagi orang melayu duduk diatasnya.

Selain dari menghapuskan jawatan yang dipertua negeri, guan eng juga bercadang untuk menubuhkan satu pasukan polis negeri pulau pinang, tugasan pasukan polis yang guan eng nak tubuhkan itu sama dengan kuasa pdrm, bermakna pulau pinang sudah tidak memerlukan lagi khidmat pdrm, segala apa yang berkaitan dengan keselamatan dalam negeri pulau pinang akan di urus oleh pasukan polis yang di tubuhkan oleh guan eng dan permohonan untuk menubuhkan polis pulau pinang sudah pun di hantar ke kementerian dalam negeri, tak pasti lah sama ada kdn nak luluskan atau tidak.

Jadi arakiannya pulau pinang sudah bersedia untuk menjadi sebuah negara republik, mendapat nasihat dari Lim Kwan Yew dan Lee Hsien Loong setiap dua minggu sekali, makin menguatkan lagi cita-cita untuk menjadikan pulau pinang sebuah negara republik seperti singapura dan semakin mudahlah untuk guan eng dan dap menekan, menyingkir dan merampas tanah-tanah orang melayu disana. masihkah kita ingin bagi muka pada cina-cina dap?

sumber: pisau.net

Comments

Anonymous said…
habis la melayu penang, pukimak punya cina dap, bodoh punya pas dan pkr.
Anonymous said…
Betul ke nei. Macam tak percaya.
Kalau betul , Cina pukimak Guan Eng ni will be the first to go to Kamunting.
Jadi kepada Melayu melayu anakharam yang sokong penghapusan ISA , hangpa lah bertanggungjawap keatas perkara ini dan ISA patut dikenakan kepada kamu semua. Tunggu.
lord ried said…
SUDUT SAHASTRA


HABAQ 44 LESEN ARAK DILULUIHKAN
WALHAL ..... KURNIAAN PALA BEWAK.

HABAQ JUDI ADA KAT KELANTAN
WALHAL.....PALA BEWAK DOK BAGI

HABAQ......PARTI AJARAN SESAT
WALHAL....DOK IKUT LORD RIED

HABAQ.....DAH NON MUSLIM JADI CALON
WALHAL....BUMIPUTRA SABAH ISLAM KE

HABAQ....PENCACAI YAHUDI
WALHAL....APCO TU NATANG APA.

HABAQ.....KOHILAL RUGI
WALHAL....PKFZ,SIME DARBI,TABUNG HAJI BUKAN BERBILION2 KA.

HABAQ ....NEGAGHA MAJU 2020
WALHAL.....EKONOMI MAMPIH TAUN 2019

HABAQ.....HULUQ PALA NGAN CINA
WALHAL....PULAU BP,TG PAGAQ & SSELURUH SINGAPORE DOK SEDEKAH KAT CINA.

HABAQ....ISLAM HADHARI,ISLAM BETUI
WALHAL...LAAAAGHI PI MANA LANI TADAK DENGAQ LAGI.

HABAQ.....PEJUANG BANGSA & NEGARA
WALHAL....BEEEEEEEEEEEWAK.


mana penerbit nak muatkan sajak ni dalam antologi sajak dia...misti mintak kebenaran kat BEWAK.

he he he
gurau ngan puak2 bewak
Anonymous said…
seronok baca tulisan lord ried ni, menampakan kebodohan dia dan puak-puak pembangkang, dengan bahasa utara yang berterabur.

cayalah lord ried, teruskan penulisan bodoh anda.
Anonymous said…
jikalau berlaku perkara seperti ini, bermakna terdapat unsur2 mengisytiharkan perang terhadap Yang Dipertuan Agung...petualang akan menerima padah....
Anonymous said…
lord reid yg gila babi tu x yah layan. mana dia tau serious ttg perkara sebegini..bodoh tahap gaban dia ni.tok nenek dia mana bersusahpayah membantu memerdekakn tanahair ini mana dia boleh faham perkara penting. entah2 pendatang jugak kot....
Anonymous said…
Pkimak pntat punya lord reid.dah la aku tgh geram membaca kisah penang ni dia bole menyebok spin citer haram jadah dgn bahasa paria yg dia sendiri paham.anak haram punya lod reid.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID