Bandar Shah Alam Jadi Pusat Kristian....???

Aku tak kisah kalau event ni dibuat di damansara, petaling jaya, subang jaya atau kat kepong, tetapi event ini dibuat di kawasan yang majoriti 80 peratus penduduknya beragama islam, tempatnya pulak di shah alam convention centre (sacc).

Soalnya sekarang ni macam mana pihak pengurusan sacc boleh benarkan satu event agama kristian yang besar boleh dibuat dikawasan yang majoritinya penduduk islam, sudah lah di buat dikawasan melayu, event tu pulak berlansung dalam bulan puasa. ni sape punya idea ni? kenapa event tu tak dibuat di kawasan yang majoriti penduduknya beragama kristian aku tak kisah, macam kalau dia buat kat pj atau kat subang dah memang tempat tu melayu tak ramai, tetapi kenapa di shah alam, berapa ramai sangat penganut agama kristian di shah alam ni sampai event tu kena buat kat shah alam?

Ok mungkin pihak penganjur kata dewan sacc besar, apa kat area pj dan subang jaya tak ada dewan besar ke? kat klang pun ada dewan besar tempat anwar selalu buat ceramah iaitu dewan hokkien, kenapa tak buat kat sana? korang baca betul-betul tulisan dalam poter tu, 'come, experiance and joint us' ayat tu dia mengajak sape? kalau bukan ada agenda tersembunyi buat apa dia pakai ayat macam tu. dalam laman web dia pun dia buat jemputan dalam bahasa melayu, kenapa? untuk mengajak orang melayu menyertai mereka? agaknya mungkin dah ramai kut orang melayu dah murtad kat shah alam ni tu pasal la dia buat event tu kat shah alam, . hasan ali, khalid samad dan yakop sapari kau buat ape? takan tengok je kut...

Entah la, korang nilai kan lah sendiri....

Comments

SFM said…
Kita masih takut dengan bayang-bayang sendiri.
Apa nak heran? Tengoklah sapa Ahli Parlimen Shah Alam

pergggghhh

YB = Yang Bingai @ Bangang
1. Telco & Post - Program Tipu?
2. Telco & Post - Usahawan Melayu terhimpit
Anonymous said…
tukar nama Shah Alam pada St.Alam.
TAAVEEKUN PERAK said…
silap nya satu saja.Melayu sedang lemah.Melayu perlu bersatu.itu saja.
Anonymous said…
selagi n.ajis masih hidup,selagi anwar masih bebas..melayu payah nak bersatu.
Gerakan Timur said…
St. Alam - bakal menjadi kawasan majoriti melayu kristian.

Bila orang melayu nak bersatu???
Anonymous said…
berdoa je la semoga umat Islam di St.Alam dilindungi puak crusaders kristian.kembalikan syariat Islam di St.Alam.
Unknown said…
Salam Perjuangan,

TAHNIAH, kerana perjuangan kita dalam menegakkan kebenaran mengenai kepincangan Pakatan Pembangkang pimpinan Anwar Al Juburi mendapat maklum balas positif dari kalangan pengunjung. Kami juga begitu teruja membaca artikel2 yang disampaikan di dalam blog anda.

Untuk pengetahuan saudara, blog kami yang dahulunya diberi nama UNIT MEDIA WANGSA MAJU telah dibubarkan dan kini telah melakukan beberapa penjenamaan semula. Kami telah membuat keputusan untuk menukar blog kami kepada GELOMBANG WANGSA MAJU.

Nama GELOMBANG WANGSA MAJU ditubuhkan atas permintaan beberapa pengunjung setia yang mahu blog kami dikekalkan di samping semangat perjuangan kami untuk meneruskan agenda menidakkan Anwar Al Juburi serta barisan keparat beliau.

GELOMBANG WANGSA MAJU akan menjadi lebih kritis dan terus mengkritik pihak pembangkang secara konsisten. Pihak pemerintah juga tidak akan terkecuali dari kritikan dan teguran blog ini. Tidak ada satu pun parti politik yang akan terlepas pandang.

Wadah perjuangan blog ini akan menjadi lebih universal dan bebas sekalipun masih tertumpu kepada usaha menyampaikan mesej pada isu isu nasional dan khususnya isu isu tempatan berkisar Parlimen Wangsa Maju.

KAMI juga TIDAK LAGI TERIKAT DALAM MANA2 PARTI POLITIK sebaliknya bebas menumpukkan isu2 yang dirasakan wajar ditegur dan dikritik.

Oleh itu, Kami berharap agar anda dapat MENUKAR NAMA BLOG KAMI DARI UNIT MEDIA WANGSA MAJU kepada GELOMBANG WANGSA MAJU di dalam list blog anda agar tidak berlaku sebarang kekeliruan dari pihak anda mahupun sahabat2 kita yang lain..


SEKIAN,

UMNO Didahulukan...
BN Diutamakan...
Anonymous said…
SLM BRO..KHALID NAK MEM'BAPTIST'KAN SELURUH UMAT ISLAM SHAH ALAM SKALIGUS LA TU..HARKK PTUIHH!

slm ramadhan al mubarak dan slmt berpuasa
Anonymous said…
MARI KITA HINA CINA DGN SEHINA-HINANYA..MEREKA SUDAH MULA HINA ISLAM DI BLOG UNSPINNERS!!!
PaKMie said…
Salam all...

Pada kita sdh jelas, parti yg bersekonkong dgn DAP merupakan parti pengkianat kpd islam dan melayu.

Aturkan langkah2 kita semperna bln yg mulia ini bagi menghapuskan dahyah songsang yg dilemparkan kpd parti pembela agama dan tanah air iaitu UMNO...

Asalamualaikum dan salam sejahtera...slmt berpuasa dan berjuang demi kebenaran..
sakariya said…
Sebab Selangor di bawah PR....timbullah isu ini....cuba dibawah BN....sonyap jer....
Anonymous said…
erm.. yang pasti.. ORANG ISLAM PERRLU BERSATU..

saya nak tegur kpd mereka yg cube tukar sebut Shah Alam kepada St.alam..

anda kena ingat.. kate2 sebagai doa.. kalu anda orang Islam yang mengaku islam.. elakkan kate2 mcm tu..

cube la ikhtiar utk kmbalikan kegemilangan islam..

saya risau.. kita memekak.. melolong dlm blog ni.. ape peranan kita sebagai muslim..

dh masuk 8 ramadhan.. bape juzuk quran dh kite bace. ibadah puasa kita mcm mana?

mcm mana org kristian bersmgt.. sbb dia tgk umat islam dh berpecah ngn perkauman..

ketepikan isu melayu.. kembalikan islam spt zaman khulafa' dlu.

mcmne org cina b'lambak kt s.alam.. sbb premis p'niagaan.. sume diaorg pegang.. sape yg bagi klu bukan kerajaan selangor yang kita sayangi dulu..

muhasabah lah kembali..

-ahli umno yg sedih-
Anonymous said…
sbnrnya, org kafir suka ambik kesempatan di atas kelemahan org islam..sikap maki hamun, kutuk mengutuk, fitnah menfitnah..sapa yg mulakan..tak kira la PAS ke UMNO ke..sama jer..msg2 ada agenda sendiri..takde satu pun memberi idea yg bernas utk memajukan islam dan membentang syiar islam..yang depa tahu dok kata org sana, dok kata org sini...yang penyokong fanatik lg teruk..tengok dlm blog2..semua dok maki org, fitnah org..kalau umno nak mng balik selangor..tolong lah ubah gaya berpolitik..zaman maki memaki dan fitnah menfitnah ni dah lapok..cubalah bila buat program tu, explain kat rakyat apa yg umno boleh buat utk memajukan ekonomi org melayu dan islam..jgn dok cerita psl anwar lah, nik aziz la, mad sabu la, kit siang la...semua ni org dah tak ambik pot sbb dah selalu dengaq..dulu kata shah alam bandaq melayu dan bisnes mengutamakan org melayu tp apa dah jd kat alam central..apa dah jadi kat shah alam mall..cina yg hidupkan...jgn nak melalak dalam blog je la...buktikan yg korang semua bloggers ni org melayu yg sepatutnya memboikot alam central, shah alam mall..takkan takde company melayu yg jual komputer atau h/p..tp korang lebih pecayakan cina...tradisi ni dah di ajar oleh pemerintahan sejak tunku abdul rahman lagi...cina berniaga, melayu tuan besar, india estet..so tak terperanjat la kalau satu hari nnt population cina akan bertambah di shah alam...

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID