Psstt... Jangan Bagi Tau Orang Lain, Lajim Ukin Bakal Ketua Menteri Sabah...

Antara janji yang telah dibuat Anwar Ibrahim untuk Lajim Ukin meletakkan jawatan dalam kerajaan pusat dan parti adalah dia ditawarkan jawatan Katua Menteri Sabah. 

Namun, ini bukan kali pertama Lajim ditawarkan Anwar jawatan yang sama. Lajim pernah memegang jawatan sebagai Timbalan Ketua Menteri. Ketika Anwar mengatur lompatan pemimpin PBS lompat keluar untuk menumbangkan PBS upada tahun 1994, dia juga ditawarkan jawatan yang sama. 

Akhrnya dia dikencingkan dan ini yang dia masih memegang keahlian dalam UMNO dan hanya bergerak atas nama NGO yang akan ditubuhkan sendiri. AMANAH pun bukan landasan politiknya. 

Lajim dengar-dengar tapi belum percaya habis pada Anwar. Dia masih tunggu dan lihat. Masih ada kemungkinan untuk dia melakukan aksi Nasaruddin Bota. 

Lajim akan tanding di kerusi DUN, kemungkinan besar di Klias di kawasan kampungnya di Beaufort.

komen aku: cuba tanya lajim, masa anwar janji nak bagi dia jawatan ketua menteri sabah, ada tak anwar pesan 'jangan bagi tau orang lain'...

Comments

Unknown said…
Bagaimana boleh tahu dan yakin sangat Anwar menawarkan jawatan ketua menteri Sabah pada DS Lajim..ada dengar perbualan mereka kah? saya nak tanya penulis artikel ni..tapi psstt... jangan bagi tahu orang lain ya..penulis ada jadi saksi sewaktu Anwar tawarkan DS Lajim jawatan KM Sabah tu ke?
Anonymous said…
huru hara sabah kalau dia jadi km

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID