Ada Jugak Timbalan Menteri Pekak Dalam Kabinet Najib...???


Timbalan Menteri Belia dan Sukan Gan Ping Sieu akan menulis kepada Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar bagi menyatakan bantahannya terhadap tindakan pasukan keselamatan menggari model sambilan berusia 19 tahun Ong Sing Yee yang didakwa memijak gambar perdana menteri.

Senator itu mahukan polis mengkaji semua prosedur operasi standard (SOP) membuat tangkapan, terutamanya terhadap wanita, remaja, suspek yang tidak ganas dan pihak yang tampil menyerah diri.

Gan merujuk kepada tindakan polis menggari Ong ketika dia menyerah diri di balai polis Johor Bahru Central pada Rabu lalu.

Dalam kenyataannya malam tadi, beliau berkata, polis tidak semestinya menggari model sambilan itu kerana ia boleh menyebabkan trauma yang berpanjangan.

"Sebaliknya polis harus mengamalkan cara yang lebih berperikemanusiaan apabila menguruskan kes-kes sebegini," kata Gan yang juga naib presiden MCA. 

Comments

endas mu said…
abih tu...yg amoi tu biadap..orang lain x trauma ke??
macam siyal
Anonymous said…
Bila terkena kat bangsa depa, Dapig ke, MCA ke, Gerakan ke, sama aja. Cina ni baik cara terang2an atau cara halus, tetap nak menangkan bangsa depa. Tak boleh dipercayai.
warisan tmk said…
MCA ke, DAP ke....sebenarnya TWO SIDES OF A COIN...

DAP tolak Negara Islam, MCA lagi kuat tolak Negara Islam. Bezanya, MCA opportunists, akan terus bergayut dengan UMNO selagi UMNO berkuasa. Kalau UMNO lemah, MCA yang akan lebih dulu cabut tinggalkan UMNO.

Sebab itu Presiden MCA kata, kalau mereka tidak mendapat sokongan masyarakat Cina dalam PRU 13, mereka tidak akan sertai kabinet...betullah, mereka akan lari kepada Pembangkang...
Anonymous said…
Hah baru tau sifat cina macam tu,tapi dalam PR ramai lagi masih dungu mempercayai bangsa ini....kita boleh berbaik dengan mereka tapi mesti berwaspada jangan terpedaya dengan tektik halus mereka ini, setiap yang dilakukan mesti ada udang disebalik batu, memang sifat bangsa ini begitu rupa kecuali yang masuk Islam meraka melakukan kerana Allah.
Anonymous said…
orang melayu khasnya orang Islam saja yang tak sedar diri...masih menjadi hamba suruhan kaum lain demi memanjangkan umur politik masing2 dan kocek kembong mereka. sedarlah wahai bangsa ku....
Semuga Allah membuka hati seluruh umatNya arag bersatu sebelum PRU13...agar UMNO dan PAS bersatu hati. Amin
Anonymous said…
ADA AKU KESAH NAK TRAUMA BERPANJAMGAN....NASIB KAU LAH AMOI.THATS THE PRICE FOR WHAT YOU DID.TIMBALAN MENTERI DONT WORRY....BE HAPPY. HER ACTIONS HAS TRAMATISED EVERY MALAYSIAN WHO HAS GAINED INDEPENDENCE FOR 55YRS.
Anonymous said…
at least kuasa sekarang ditangan org melayu dan islam..

kalau PR menang, tak tahu siapa yg berkuasa??
Anonymous said…
PATUTNYA AMOI TU KITA TELANJANGKAN DIA..IKAT KAT TIANG BENDERA DATARAN MERDEKA..LEPAS TU KITA LASTIK RAMAI-RAMAI. TENGOk APA CINA BANGSAT BOLEH BUAT. AKU TAK SABAR BETUL NAK BERENTAP DENGAN CINA BANGSAT NI. CUKUP KURANG AJAR. DAH KAYA RAYA KAT SINI..MASIH KATA KERAJAAN TAK BETUL LAGI. MASALAHNYA MENTERI KDN PUN SEROPA HARAM...CUKUP AKU MENYAMPAH DENGAN MENTERI AMARAN SEKOR NI. NTAH APA DIA BUAT..MACAM-MACAM KERENAH PUAK-PUAK KAFIR HARBI NI BUAT..HARAM AMBIK TINDAKAN..PASAL TU JADI MACAM NI. KESIAN KAT SEPUPU DIA DS NAJIB BERTUNGKUS LUMUS..
nasirwise said…
YBGan
Gari tangan patutlah dengan perbuatan yang sunggup biaDAP tu. Sebenar, Polis lagi dalam keadaan yang susah. Katakan Amoi itu lari dan terjun kereta dan mati.Macam kes Teoh Beng Hock dan pegawai Kastam.
Ini pun macam pengajaran juga.
Anonymous said…
Polis jangan diancam dan terancam oleh suara2 jahat... lakukan apa yang sepatutnya... syabas PDRM... !

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID