Tok Nenek Calvin Chew Pun Pernah Buat Perkara Yang Sama Pada Polis...

Kalau tak maki polis, bukan cina la namanya, baca tulisan calvin chew dalam facebooknya, apa cina nie ingat dia seorang je ke yang bayar cukai, apa dia ingat besar sangat ke duit dia tu...???

Korang baca pula laporan di bawah, cuba banyangkan apa perasaan kaum keluarga anggota polis yang di hina dan di maki oleh tok nenek calvin chew 44 tahun dulu...





Comments

Anonymous said…
CINA RASIS DAPBIAWAK/PKR dah tunjuk balik keganasan SAMSENG mereka, yg sebenarnya tak pernah pudar, termasuk dari peristiwa 13 Mei itu! Yg takutnya, Cina/India KONGSI GELAP makin kuasai hartanah - jadi mereka akan ada segala maklumat kita, terutamanya yg umat Islam/Melayu, termasuk simapnan bank, hartanah, alamat dsbnya (lihat Sila lihat di http://www.thestar.com.my/News/Nation/2013/08/10/Gang-36-one-of-the-most-feared-in-the-nation.aspx, Gang 36 one of the most feared in the nation, Saturday August 10, 2013). Apalagi jenayah kat umat Islam/Melayu makin bertambah. Jadi KDN mesti lebih siasat siapa pemilik sy. hartanah dan penyewa/pembeli setiap hartanah - mana tahu dikuasai geng kongsi gelap ini!

Dan siapa juga yg selalu pemandu kereta/lori yg menyebabkan banyak kemalangan sampai hari-hari 3-6 mangsa Islam/Melayu terbunuh dgn ngeri! Saya syak ini juga kerja SAMSENG kongsi gelap, sebab mereka boleh mengenali pemandu Islam, yg pakai tudung, kopiah atau ada ayat al-Quran kat kereta/motosikal. Bayangkanlah kalau kereta atau lori depan tekan brek tiba-tiba, maka tentulah pemandu kereta di blkg, selalunya terbabas ke jln bertentangan, lansung dilanggar lori/kereta lain. Saya cdgkn K'jaan BN subsidi kamera/kotak hitam kecemasan utk kereta/motosikal/rumah dan kemestian bagi setiap lori/kereta perniagaan.

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (dulu saya MAKCIK Tempurung).

Anonymous said…
KENYATAAN MEDIA SELAMATKAN INSTITUSI TABUNG HAJI

Kami NGO Islam ingin menarik perhatin kerajaan dan juga masyarakat umum mengenai perlantikan Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim sebagai Pengerusi baru Lembaga Tabung Haji oleh kerajaan. Kami berpendapat bahawa perlantikan beliau sebagai pengerusi Lembaga Tabung Haji, tidak menepati kriteria transformasi dan tidak bersifat transformatif seperti yang diwar-warkan oleh kerajaan selama ini.

Sebuah organisasi perniagaan yang mempunyai wawasan dan tujuan yang besar lagi murni serta mempunyai kaitan rapat dengan aspirasi kerajaan, Islam serta kaum Muslimin, ia sepatutnya dipengerusikan oleh seseorang yang mempunyai pengalaman yang luas dalam bidang berkaitan serta memiliki latar belakang pentadbiran perniagaan serta kelulusan akademik yang tinggi. Selain dari memiliki kriteria tersebut, untuk mengurus suatu entiti perniagaan besar seperti Lembaga Tabung Haji dengan imej Islam pula, pengerusinya memerlukan reputasi yang tinggi dengan integriti dan sahsiyah yang tinggi juga.

Maka, kami berpendapat Datuk Abdul Azeez tidak mampu membawa imej tersebut dan tidak sesuai menjadi pengerusi kerana Lembaga Tabung Haji terlalu besar baginya serta mempunyai kaitan dengan imej dan identiti Islam pula. Oleh yang demikian kami meminta kerajaan menilai semula keputusan perlantikan Datuk Azeez tersebut dan segera mencari calon baru yang lebih kompeten dengan memiliki integriti dan sahsiyah yang tinggi yang justeru dapat memelihara imej kerajaan yang bersih lagi Islamik serta dapat membawa Lembaga Tabung Haji kepada tujuan asal penubuhannya dan dalam masa yang sama dapat menyelesaikan pelbagai masalah kronik yang sedang dihadapi oleh Lembaga Tabung Haji ini.

Ismail Mina b. Haji Ahmad
4 Julai 2013
Presiden
Pertubuhan Muafakat Sejahtera Masyarakat Malaysia (MUAFAKAT)
Anonymous said…
Sila tanya Azeez Rahim,bekas kuncu Tingkat Empat, apa yang dia lakukan dengan diskaun bernilai RM36 juta yang DBKL berikan kepada KLGCC / Sime Darby untuk pajakan tanah Bukit Kiara.

SPRM perlu melihat kepada perkara ini!!

Azeez kaki songlap tak layak jadi chairman Tabung Haji
Anonymous said…
Tanya pada Azeez Rahim adakah dia layak menjadi chairman Tabung Haji??
dengar cerita itu hari kena tangkap USD500, 000. Ketika cuba menyeludup WANG Derma DARI GAZA UNTUK POCKET SENDIRI. SEKARANG dah CEO Tabung HAJI.???
(Azeez Rahim SONGLAP DUIT??) adakah ianya betul?? apa kata anda??

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID