Kenapa Mesti Ada Tanah Rezab Untuk Orang Melayu? Inilah Punca Rasis...


Baru-baru ini kita dikejutkan dengan kenyataan ahli Parlimen DAP Taiping, Perak hasil pilihan melayu Taiping. Pemilik Old Town ini berkata mahukan tanah rezab melayu dibuka seperti diserah sahaja kepada cina untuk mengurus dan memiliki tanah rezab melayu. Nga Kor Ming selaku salah satu pemilik Old Town White Coffee menambah mengapa kerajaan persekutuan tidak mahu lepaskan tanah rezab melayu melalui geran kekal yang sudah dipersetuju oleh kerajaan negeri?

Satu lagi rakan kongsi pemilik OldTown White Coffee iaitu Pengerusi DAP Perak Ngeh Koo Ham berkata Air Kopi secara asalnya tidak memerlukan Halal kerana tuhan tidak pernah berkata demikian dan tuhan tidak pernah meletakkan syarat sehingga susah payah bahawa air Kopi perlukan Halal. Persoalannya adakah tuhan Ngeh Koo Kham sama dengan tuhan orang Islam?

Nga Kor Ming hasil pilihan melayu Taiping, Perak yang pernah kontroversi membaca ayat Al-Quran surah
"Aura" yang tidak ada didalam Al-Quran pada kempen pilihanraya yang lalu. Surah Aura tidak ada di dalam Al-quran dan nama surah yang sebetulnya adalah dari surah Al-Nahl.

Terjermahan yang dibaca nya adalah benar dari surah Al-Nahl iaitu "Allah menyuruh kita berlaku dengan adil" dan penuh belas kasihan tetapi apa yang dibaca nya tidak pernah Nga Kor Ming mempraktikkannya kerana Nga Kor Ming ini sendiri tidak pernah berlaku adil dengan tidak memberi peluang kepada bangsa Melayu untuk membuka francais Old Town White Coffee. 

Ngeh Koo ham dan Nga Kor Ming telah meletakkan syarat bahawa untuk membuka francais Old Town White Coffee perlulah berbangsa Cina dan tidak boleh diberi diberi peluang langsung kepada bangsa Melayu. Jadi adakah Nga Kor Ming ini layak untuk membaca ayat Al-Quran serta penterjamahannya? Sudah lah salah memberi nama surah yang dibaca, ditambah pula maksud terjermahan ayat itu jauh sekali dipraktikkan. Jadi apakah niat dan tujuan utama dia membaca ayat Al-Quran ini sewaktu kempen pilihanraya?

Ingat, tuntutan ini dibuat pada tahun 2013, tak mustahil ianya akan di tuntut lagi, takkan kita nak biarkan cina DAP ambil tanah rizab Melayu? klik sini

Comments

Anonymous said…
kimax punya cina.
Anak 13 May 1969 said…
HAK MELAYU YANG TERCATAT DALAM PERLEMBAGAAN DI PERSOAL.
SATU DEMI SATU HAK MELAYU AKAN DI HAKIS.
ITU PUN RAMAI MELAYU TAK SEDAR.
MEREKA SYOK BERPOLITIK, TETAPI TAK KEMANA.
EXTREMISTS CINA BIJAK BERPOLITIK.
SELEPAS DAPAT KEPERCAYANN MELAYU MEREA SEMAKIN BERANI BERSUARADAN MENUNTUT ITU DANINI.
CINA BERSATU DALAM MEMBUT TUNTUTAN.
MCA DISATU PIHAK. DAP DI BAHAGIAN LAIN
. DONG ZONG DI BAHAGIAN PELAJARAN. NGO INA PUN ADA DAN PERSATUAN CINA PUN ADA BUAT TUNTUTAN.
DARI SUDUT PRESSURE KERAJAAN MEREKA MEMANG BERSATU PADU
DISEBALIKNYA, DISEBALIKNYA MELAYU HANYA PANDAI BERPOLITIK CARA KURANG CERDIK TANPA MATLAMAT YANG JITU.
MEREKA MENGKHIANATI DAN IRI HATI SESAMA SENDIRI. MENANG SORAK KAMPUNG TERGADAI.
JUSTERU MELAYU MESTI, MESTI BERSATU UNTUK MENGHADAPI CABARAN GILA YANG MENDATANG.
BERSATU TEGUH BERCERAI ROBOH.
AWAS MELAYU.......JIKA KAMU TAK BERHATI HATI SEMUA HAK DAN PERJUANGAN AKAN TERGADAI DI TANGAN BANGSA YANG RAKUS DAN TAK TAHU BATASAN INI.
DI BERI BÊTIS NDAK PEHA PULA.
AWAS AWAS AWAS LAH...BIJAKLAH BERFIKIR !!!
Islam SEBAGAI PENYATUAN UMMAH.
ALLAHUAKBAR ALLAHUAKBAR ALLAHUAKBAR .
Anonymous said…
RAKYAT MAHU SURUHANJAYA DIRAJA UNTUK MENYIASAT KENAPA SEBELUM MERDEKA TARAF WARGANEGARA DIBERIKAN KEPADA BANGSA CINA!
Anonymous said…
MUNGKIN PEMBESAR PEMBESAR MELAYU RAJA RAJA MELAYU DAN BRITISH DAHULU SUDAH NAMPAK.
CINA CINA NI SEMUA TAMAK.
SEBAB ITU DI BUAT MALAY RESERVE LAND (MLL)
KALAU TIADA MLL, SUDAH LAMA MEREKA TAKLUK TANAH MELAYU INI.
MELAYU MESTI SEDAR........
KERAJAAN AUSTRALIA BIMBAMG .
DAN SEORANG CINA DARI CHINA TELAH MENULIS DALAM " CHINESE DILEMMA" BAGAIMANA BURUK NYA TABIAT CINA CINA PENDATANG INI.
MELAYU UMNO, MELAYU PKR, MELAYU PAS DAN SEMUA NGO PERLU BERGABUNG DEMI PERTAHAN HAK HAK MELAYU DARIPADA DINODAI KAUM CHINA EXTREMIS INI.
MEREKA TAK HORMAT PERLEMBAGAAN LAGI.
ENOUGH IS ENOUGH.
Anonymous said…
teman dah siasat punce segale ni, ketue ketue umno juge yang gadei tanah rizab melayu tu yop,dah berjute tanah rizab melayu dah dijuai dek kepele bana umno tu.
Anonymous said…
Depa punya jangan usik, melayu punya depa nak. Bila lantik melayu lembik dan liberal jadi pemimpin semuanya hak melayu dan islam boleh tergadai dek kaum tamak dan kurang ajar ni.
Semua orang nampak persoalan yang dibawa oleh kaum cina terutamanya hak rezab tanah untuk melayu tetapi kita juga perlus sedar yang banyak menghilangkan tanah hak rezab melayu adalah juga pemimpin melayu baik raja-raja nya , baik pemimpim umno atau pemimpin pas atau pemimpin pkr , yang menghakiskan tanah rezab melayu adalah mereka yang memegang tampuk kuasa.

jadi apa perlu melayu buat , hanya menggigit jari , atau mengeluh atau , atau , atau... paling sedih orang cina kata 'aku ada duit' apa saja boleh beli term,asuk raja melayu "

sadis nya bangsa melayu dan tanah rezab melayu... apakah akan hilang juga bangsa melayu disatu mas nanti.. semua terletak kepada raja dan pemimpin melayu !!!!
Anonymous said…
lagi sedih tgk ramai je org melayu melanggan old town white coffee... mcm bangga je.
Anonymous said…
yang bagi bukit buat peranginan genting tu sapa?sama jugak dengan tanah kat nusajaya johor tu

kenapa tak bagi kat orang melayu gak?

ahh siol la...
sama je baik PR or BN
Anonymous said…
Dahlah si KAPIR RASIS sampai boleh pakai TUDUNG Islam kita, utk. sembahyang dlm. GEREJA - mana JAIS tak buat SERBUAN, sebab kalau mereka benar org. Islam, mana boleh sembahyang dlm gereja?! Jadi, kalau serbuan dibuat, dpt. pastikan mereka ini benar tak org Islam atau dari gerakan si KAPIR BUAS, nak MEMBURUKKAN umat Islam! Cuba mereka ni pakai TUDUNG ISLAM, sembahyang kat kuil Hindu, tentu tak BERANI si PENGECUT -PENGECUT HARAM JADAH ni!

Bahkan ramai si PENYAMAQ KAPIR menyamaq sbg. org Islam termasuk sebgai PENGGANAS! Bahkan pengganas TALEBAN dan AL-QAEDA adalah diCIPTA oleh Barat-Israel sendiri, untuk tujuan MENJATUHKAN Islam/umatnya dan untuk melaksanakan PENJAJAHAN Barat-Israel, ke atas negara-negara Islam yg. kaya minyak gas; lihat di http://www.globalresearch.ca/fighting-al-qaeda-by-supporting-al-qaeda-in-syria-the-obama-administration-is-a state-sponsor-of-terrorism/5339728, Fighting Al Qaeda by Supporting Al Qaeda in Syria: The Obama Administration is a “State Sponsor of Terrorism”, By Prof Michel Chossudovsky, Global Research, June 19, 2013.

Inilah akibat Si PENDATANG KAPIR BUAS BANGKAIBABIDAP BERMAHARAJALELA! Bayangkanlah puak PENDATANG KAPIR BUAS ini memerintah Tanah Melayu ISLAM kita - HANCOQ! Bakal jadi tanah SYAITAN!

Baik si PENGGANAS KAPIR DAPBANGKAI DIHALAU saja dari NUSANTARA MELAYU (Alam Melayu - yg. termasuk Tanah Melayu, Borneo, Indonesia, Brunei, Filipina, Kampuchea dan Thailand serta Kepulauan Pasifik yg. termasuk Hawaii - pusaka berzaman nenek moyang kita ini, dari sebelum dijajah dan dipecahkan oleh si Barat-Zionis KAPIR laknat) buat selamanya!. Si PENGECUT ini takkan berani hina agama Hindu ataupun pemimipin Hindu atau Kristian macam ni , termasuk Raja-raja Barat! Kalau di India, kalau hina agama ataupun pemimpin Hindu, mungkin dah diPANCUNG!

Gerakan nak menghapuskan identiti 'bangsa' , adalah gerakan si PENGKHIANAT, disyaki DALANG PENYAMAQ, paling merbahaya, yg. malangnya termasuk dr. dlm BN sendiri (disyaki ejen Barat-Zionis/DAPBANGKAI), disyaki nak jatuhkan ISLAM serta Malaysia sbg. NEGARA ISLAM, dan hak umat BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA Islam lain, serta nak MENGHAPUSkan fakta sejarah PENJAJAHAN KAPIR Barat-Zionis ke atas Tanah Melayu dan Sabah-S’wak - tetapi di Barat pun, bangsa Bumiputera pun dikenali identiti dan hak mereka sbg Native Americans/Aboriginal Australians/Canadian First Nation Peoples atau Bumputera Eropah yg. dikenali sbg. Native (Europeans) dlm. EU Heritage Laws! Cuba kalau PENDATANG galak nak suruh Native Americans dsbnya, hapuskan identiti bangsa Etnik mereka, tentu diHALAU dr. Amerika dsbnya! Bahkan yg BUKAN BUMIPUTERA/PENDATANG di Barat pun dikenali dgn, identiti bangsa Etnik spt. African-Americans, Korean-Americans, Turkish-German, Morroccan-French dsbnya.

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).
Surrhead said…
ini membuktikan yang melayu senang dihasut dan ditipu...

"Nga Kor Ming ini sendiri tidak pernah berlaku adil dengan tidak memberi peluang kepada bangsa Melayu untuk membuka francais Old Town White Coffee"

bila gi survey borang franchise OTWC, tak der ruangan bangsa dan agama kat sana....lagipun, sesebuah co bagi franchise dgn harapan supaya ramai org pakai nak pakai franchise dia org. maka, tak logik le dari segi business kalau franchise ini di khaskan untuk satu kaum sahaja di malaysia yg berbilang kaum...http://www.oldtown.com.my/index.php/business/franchise-application-form/

Kalau tak reti buat bisness, ngaku jer la. Tak payah nak salahkan org lain bila kita dari kecil dah di didik untuk sentiasa harapkan kerajaan umno.

tgk, ada seorg komentor nak suruhanjaya diraja tuk menyiasat kenapa kewarganegaraan diberikan kepada warga cina....cuba poikir skit, logik ke komen ini, main bantai jer kan, janji nampak gah...akai tarak...ahhh, belum lagi makcik samdol belacan yg main copy/paste je, dia ni epic fail....
Yakelihboktam said…
Apa salahnya kita buat referendum supaya kerajaan dan Majlis Raja-raja Melayu menyemak balik kedudukan anugerah warganegara kepada Cina dan Hindu pada 1957 dahulu. Kalau dapat buat pindaan pada perlembagaan supaya dibatalkan persetujuan itu kerana masa itu Raja Melayu dan Tunku pun ditekan oleh British, kalau tidak tak merdeka kita.

Tapi bila kita dah 56 tahun merdeka ini, kita batalkan sahaja persetujuan tersebut dan mereka semua turun temurun berbalik kepada asal sebagai kaum hanyut, sama taraf dengan Rohingya sekarang.

Lagipun mereka beria-ia benar semenjak akhir-akhir ni nak koyak Perlembagaan, nak kerat kerusi tahta Raja dan nak rampas tanah lombong yang ada nama Melayu.

Kalau idea aku ni bodoh, aku rasa Tunku lagi bodoh masa itu bersetuju beri kerakyatan pada mereka.
Surrhead said…
Yakelihboktam.....i sokong, i sokong idea mu tu....jadik nak mula kat mana ya?? nak mula dgn FB page dulu?? ataupun kita skali dgn squad tonggeng (team Ali Tinju) hantar memorandum kat JPM?

jgn main ckp jer, bagilah atur cara, tak sabar nak batalkan perjanjian Tunku dulu...kalau tak, org cakap kamu ini mcm tin kosong jer...

Dan dgn cara ini, kita dapat tambahkan pelarian di negara kita, iaitu 35% dari warga Malaysia akan jadi pelarian, mcm kaum Rohingya....mmg bijak idea mu...i love it...pastu kita org boleh paksa dia org kerja kat pasar borong, mcm org rohingya skrg...

dan saya belajar hari ni yg PM pertama Malaysia dan yg telah memerdekakan kita ialah seorg yg bodoh. Jadi, siapa yg pilih Tunku ya? bangang betul dia org. Nak pilih Ketua Kerajaan, pilih org bodoh...

Anonymous said…
Macam siot jer ko ni bercakap surrhead.
Anonymous said…
Cina bukit x sedar diri...

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID