Antara Anwar Ibrahim Dan Pengerusi SPR, Siapa Yang Takut Pergi Mahkamah...

Seperti yang aku tulis semalam sila rujuk sini "kalau dah bodoh tak kemana" pembangkang menuduh pengerusi SPR lari, takut tidak mahu hadir ke mahkamah, hahahah betul ke pengerusi SPR takut hadir ke mahkamah?

Sekali lagi aku ulang yer.. pembangkang perlu tahu dan aku yakin mereka semua tahu prosidur ini kerana kebanyakan mereka adalah lawyer, bahawa untuk seseorang itu hadir memberi keterangan atau menjawab soalan peguam di mahkamah ia MEMERLUKAN perintah mahkamah. Bukan boleh datang suka suki jer. Pihak lawan SPR pula telah memohon untuk memanggil pengerusi SPR hadir, tetapi mahkamah belum memutuskannya sama ada pengerusi SPR itu perlu hadir atau tidak.

So tidak jadi isu kononnya pengerusi SPR tidak hadir menjawab soalan peguam. mereka juga patut tahu dan aku yakin mereka tahu bahawa dalam prosiding, tiada keperluan perundangan bagi pengerusi SPR hadir ke mahkamah kecuali diperlukan atau diperintah oleh mahkamah. malah SPR telah diwakili oleh jabatan peguam negara AG dan penasihat undang-undang SPR untuk untuk mewakili pengerusi dan SPR.

Berlainan dengan kes anwar, cer kira berapa kali anwar tak hadir mahkamah walaupun sudah berkali-kali hakim memerintahkan anwar untuk hadir, pelbagai alasan bodoh yang anwar bagi, sakit perot la, sakit belakang la itu la ini la, padahal dalam masa yang sama dia boleh pi holiday dengan famili dia, puii.. malah anwar hanya menghantar peguam-peguamnya sebagai wakil dirinya.

So korang semua boleh lihat ada dua situasi disini, pengerusi SPR tidak hadir ke mahkamah kerana mahkamah belum memerintahkan pengerusi SPR untuk hadir dan dalam kes anwar dulu, berkali-kali hakim suruh anwar hadir ke mahkamah tetapi pelbagai alasan yang anwar bagi kerana dia takut nak hadir ke mahkamah... nampak sangat anwar takut pergi mahkamah, takut-takut anwar pun, kedalam juga kau, hahahaha.... 

Comments

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID