PPBM Parti besar punya CILAKA...


Kekusutan pentadbiran kini bukanlah berpunca dari Umno atau Pas, sebaliknya ia berpunca dari PPBM sendiri atau lebih tepat, pengerusi PPBM. Korang tau la kan siapa pengerusi PPBM tu, aku nak sebut nama pun aku geli.
Tetapi hari ini, pihak PPBM cuba meletakkan kekusutan itu di atas kepala Umno, kenapa?
Sejak dari awal lagi, Umno dan Pas memang mahukan parlimen dibubarkan, hebatnya pemimpin kita, mereka dah nampak apa yang bakal berlaku di masa hadapan.
Tetapi kerana menghormati keputusan YDP Agong, maka Umno dan Pas tiada jalan lain, harus bersetuju supaya satu kerajaan sementara dibentuk bagi menyelesaikan masalah yang ditinggalkan oleh PH.
Pergolakan demi pergolakan berlaku dalam PPBM, sampai sekarang mereka tidak boleh selesaikan, mana mungkin dalam sebuah parti ada dua kelompok, nampak bodohkan?
Tapi itulah yang berlaku, sudahnya Umno yang kena getahnya, kucar kacir dalam PPBM diletak kesalahnya kepada Umno.
Sepatutnya ahli dan pemimpin PPBM harus berfikir secara waras, siapa yang memulakan kekusutan ini, adakah Umno dan Pas atau pengerusinya? Siapa suruh letak jawatan?
Apa pun, aku berharap, ahli dan penyokong Umno terus setia bersama parti, persetankan hasutan dari orang yang kecewa seperti beberapa pemimpin PPBM yang berkiblatkan Dap itu.
Kita boleh nampak, macam mana sebahagian dari pemimpin PPBM yang kecewa itu kini menjadi barua-barua Dap.

Comments

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID