06 March 2015

VIDEO CINABENG Menghasut Rakyat Merusuh, Pandai-Pandai Korang Laa...

Nama CINABENG nie Hew Kuan Yew @ Superman, dia nie ketua publisiti DAP.

Pandai-pandai korang la nak buat apa pun lepas tengok video nie...

Stopa Ali Confident Mat Sabu Tak "LANGGAR HAJI HADI"


Kelmarin stopa ali kata, kedudukan hadi awang tidak akan dicabar. tanpa ragu-ragu, beliau malah berani menyebut sebagai jaminan bahawa hadi awang akan kekal sebagai presiden pas selepas muktamar pemilihan  pada jun ini. confident betul stopa ali...

Rupa-rupanya, keyakinan stopa ali itu hanya bersandar pada tradisi bahawa selama ini, iaitu sejak bermula era kepimpinan ulama pas pada 1983, jawatan presiden tidak pernah dicabar. betullah itu...

Mungkin apa yang akan berlaku dalam pas pada pemilihan kali ini sama seperti apa yang pernah dibuat oleh anwar ibrahim dulu, mulut anwar kata dia takakan mencabar tun ghafar untuk kerusi naib presiden umno, dalam masa yang sama juga segala jentera dan banker anwar telah turun ke bahagian-bahagian berkempen untuk anwar...

Dalam kenyataan kelmarin, stopa ali dengan penuh confident berkata hadi awang pasti tidak akan dicabar, stopa ali juga turut berani meramalkan bahawa besar kemungkinan jawatan timbalan presiden yang kini disandang oleh mat sabu, akan ada pencabarnya...

Soalnya sekarang, adakah PASMA akan berdiam diri dan membiarkan hadi awang sekali lagi di angkat menjadi presiden pas...

Salahkan Pakatan, Laporan Persempadanan Semula Pilihanraya Negeri Sarawak Tak Boleh Masuk Parlimen...


Laporan akhir persempadanan semula bahagian-bahagian pilihan raya negeri Sarawak tidak dapat dibentangkan pada persidangan Dewan Rakyat yang akan bermula Isnin depan, berikutan sesi pendengaran bantahan awam, belum selesai.

Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof, berkata setakat ini masih terdapat 10 lagi bantahan yang belum melalui proses pendengaran.

"Syor persempadanan semula itu menerima 64 bantahan tetapi hasil semakan SPR mendapati hanya 41 yang memenuhi syarat bantahan.

Mana Lebih Hina? Roti Jala Cicah Kari Atau Muhammad Macam Mat-Mat Dekat Kampung...???


Menurut ustaz kazim, "roti jala cicah kuah kari seperti yang pernah dia sebutkan dalam ceramah dia dulu hanyalah sebagai perumpamaan, katanya, "Saya cuma kata roti jala pun boleh dijadikan hidangan dalam kenduri masyarakat Islam, untuk bagi orang faham,"...

Apa daa... roti jala punya hal pon nak gaduh...

Dulu ada seorang ustaz yang bergelar ulama pernah mengatakan Muhammad Rasulullah SAW bila mana sebelum diangkat menjadi Nabi, dia sama macam mat-mat yang duduk dekat kampung, malah ustaz tu kata lagi, Muhammad di lantik menjadi nabi apa bila umurnya memcecah 40 tahun, sedangkan dalam sirah nabi ada menyatakan banyak kejadian-kejadian pelik berlaku sebelum, sesudah dan semasa membesarnya nabi Muhammad ini, mana mungkin Muhammad yang menjadi penghulu segala nabi itu sama macam mat-mat dekat kampung? bab ini aku tak dengar pulak sanggahan dari mufti perlis yang baru ni... klik sini & sini


04 March 2015

Minum Teh Dengan YDP Agong, Bila KDN Nak Bagi Kata Putus...?


Si banduan penjenayah seks, anwar ibrahim merengek-rengek nak pi minum teh dengan YDP Agong, dia masih belum sedar yang dia kini sudah terlucut dan hilang haknya menjadi wakil rakyat dan ketua pembangkang...

Jadi atas alasan apa dia nak pi minum teh dengan YDP Agong...?

Dia kini banduan, apa level ketua negara nak minum teh dengan seorang banduan pesalah seksual...

Pihak kementerian dalam negeri masih lagi belum memberikan jawapan sama ada di benarkan atau tidak si banduan pesalah seks itu keluar dan minum teh bersama YDP Agong...

Kenapa lambat sangat pihak KDN dan Menterinya memberikan jawapan? nak tunggu sampai bila?

Benar seperti kata AG, dalam kes ini yang berkuasa penuh adalah KDN, tetapi jawapan dari KDN amat longlai, ntah la, mungkin menteri KDN yang ada sekarang ini telah mewarisi kesengalan menteri KDN yang terdahulu, tidak firm dalam membuat keputusan macam ni...