29 September 2010

Dia Ni Takut Kat PERKASA, Tapi Dia Kata Penduduk Dun Cempaka Yang Takut.

Bacalah kenyataan bodoh dari seorang exco kerajaan negeri selangor, ketakutan yang dia alami cuba di divertkan kepada penduduk.

Kenyataannya klik sini.

Namwee Babi, Penakut Tak Ade Telor

Semalam kira-kira 100 orang pemuda hadir ke Selangor Chinese Assembly Hall tempat namwee melancarkan album racisnya, tujuannya perhimpunan itu hanya satu, mereka datang untuk bersua wajah dengan namewee dan meminta dia memohon maaf kerana selama ini dia terlalu banyak menghina bangsa melayu.


Tetapi malangnya namewee yang kita lihat gagah memaki hamun orang didalam setiap klip videonya dalam youtube rupa-rupanya seorang yang penakut dan bacul macam pondan, walau pun sudah berkali-kali polis memberikan jaminan kepada dia melalui pa nya untuk berjumpa dengan ketua wira PERKASA untuk dia memohon maaf atas kebiadapannya menghina bangsa melayu.


Namewee dilihat lintang pukang lari menggunakan sebuah kereta BMW warna silver melalui pintu belakang dewan itu, akibat ketakutan namewee yang amat sangat, majlis pelancaran albumnya yang sepatutnya akan tamat pada jam 11 malam terpaksa di ditamatkan lebih awal iaitu kira-kira jam 9.30 malam.
Walau bagaimana pun wira PERKASA masih lagi menuntut permohonan maaf dari namewee, desakan itu tidak berakhir setakat malam semalam, selagi namewee tak minta maaf secara terbuka pada bangsa melayu yang kerap di hinanya, selagi itu kita akan tuntut.

28 September 2010

PAS Menikus Isu Paderi Kristian Hina Islam.

Pas menikuskan diri dari mengulas mengenai klip video yang kini bertebaran dalam laman facebook menunjukan seorang paderi kristian menghina surah Al-Fatihah, Rasulullah dan cara umat Islam bersembahyang.

Mana perginya pejuang-pejuang islam pas? mana pergi ulama pas yang dibelakang nama mereka ada gelaran tantawi, qardawi, marbawi dan macam-macam wi lagi, mana?

Semalam seorang blogger (klik sini) dan ketua wira PERKASA telah membuat satu laporan polis terhadap paderi yang bernama benjamin stephen yang menghina surah Al- Fatihah, Rasulullah dan agama Islam di balai polis dang wangi kuala lumpur. laporan utusan malaysia (klik sini)

Adakah kerana undi orang kristian pas sanggup membiarkan agama Islam dihina dengan sehina-hinanya oleh orang kristian?

Kepada sesiapa yang belum tengok lagi video tu, ini videonya sure korang mesti menyirap darah korang tengok macam mana paderi tu hina gila-gila Al-Quran dan Rasulullah aku harap pihak kementerian dalam negeri dan polis jangan jadi bacul kali ini, ambil tindakan segera, ini bukan lagi isu perkauman tapi ini isu kurang ajar hina agama Islam.

27 September 2010

Pemilihan PKR: Pemilihan Cabang Seluruh Negara DI BATALKAN


TERKINI:

Maklumat baru dari pejabat pkr, semua keputusan pemilihan cabang di seluruh negara telah dibatalkan, keputusan itu dibuat oleh setiausaha agung pkr, saifuddin nasution dalam satu mesyuarat tergempar parti itu tadi. aku tak pasti kenapa, tapi mengikut sumber, itu lah keputusan saifuddin selaku setiausaha agung pkr.

Mungkinkah ini keputusan pemilik tangan ghaib?

Pemilihan PKR: Zaid Di Calonkan Jawatan Presiden Dan Timbalan Presiden

Setakat berita yang aku baru dapat, tak tahu la korang dah tahu kebelum, pkr cabang sembrong, johor telah mencalonkan zaid ibrahim untuk jawatan presiden dan timbalan presiden pkr, tetapi menurut sumber salah seorang jawatankuasa pemilihan cabang sembrong yang hanya di kenali sebagai yati mendakwa yang dia telah mendapat satu panggilan telefon dari ibu pejabat pkr yang meminta pencalonan zaid untuk jawatan presiden pkr di tarik balik.

Adakah ini yang dikatakan kerja yang dilakukan oleh tangan-tangan ghaib, sama-samalah kita tunggu dan lihat.

Pemilihan PKR: Eli Wong, Kamarul Baharin Dan Sivarasah Boleh Tarik Nafas Lega.

Semua yang kalah semalam seperti eli wong, sivarasa, kamarul baharin dan mustafa kamil ayub boleh menarik nafas lega untuk sekurang-kurang sampai minggu depan, di faham kan saifuddin yang juga setiausaha agung pkr akan megumumkan sesuatu, besar kemungkinan cabang-cabang yang yang menolak eli wong, kamarul baharin, sivarasa dan mustafa kamil ayub akan di arahkan bermesyuarat dan menjalankan undian sekali lagi.

Difahamkan saifuddin akan membuat satu sidang media tidak lama lagi untuk menjelaskan kenapa mesyuarat cabang-cabang terbabit kena dibuat sekali lagi, mungkinkah ini salah satu cara untuk menyelamatkan eli wong, kamarul baharin, sivarasah dan mustafa kamil ayub?

Anwar Tak Puas Hati Kena Pecat, Minta Mahkamah Bicara Sekali Lagi.


Anwar ibrahim masih tidak puas hati kerana di pecat dari jawatan timbalan perdana menteri sebelas tahun dulu, pada 8 mac lepas mahkamah persekutuan telah pun memutuskan yang pemecetan anwar adalah sah.

Anwar sebelum ini gagal dalam usahanya di kedua-dua Mahkamah Tinggi dan Mahkamah Rayuan yang telah memutuskan bahawa bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mempunyai kuasa di bawah Perlembagaan Persekutuan memecat menteri kabinetnya dan beliau telah mematuhi perlembagaan dengan menasihati Yang di-Pertuan Agong mengenai pemecatan

Karpal singh selaku peguam anwar pula meminta mahkamah bicarakan kes anwar itu dengan satu lagi kes yang lebih kurang sama yang melibatkan seorang penjawat awam, ada yang kata, tujuan karpal nak hakim bicarakan sekali kes pemecatan anwar dan seorang lagi penjawat awam tu untuk mengelirukan pihak hakim dan mahkamah.

Anwar dalam permohonannya meminta mahkamah mengisytiharkan bahawa pemecatan itu tidak sah dan melanggar perlembagaan di samping minta ganti rugi, yang akan dinilai oleh pendaftar, sebagai menggantikan pengembalian jawatan, cara yang cukup senang untuk anwar mendapat wang dari kerajaan, percayalah dah tentu puluhan juta yang anwar akan minta sebagai ganti rugi itu nanti.

Kampen Manager Azmin Ali Ke Paritt... Mungkin Ada PRK Teluk Kemang.

Pelik tapi benar, kempen manager azmin ali, kamarul bahrin abbas mp teluk kemang kalah dalam pertandingan merebut jawatan ketua cabang pkr teluk kemang, di saat orang yang dikempennya tu mendahului pencalonan untuk jawatan timbalan presiden, kempen managernya pula kalah dengan adun port dickson m.ravi.

Dalam facebooknya kamarul bahrin mengatakan: "PKR Telok Kemang telah memberi isyarat kepada pengundi Telok Kemang bahawa anggota parti menolak kewibawaan saya sebagai wakil mereka di Parlimen Telok Kemang. Saya menerima keputusan ini dengan hati yang terbuka dan akan memikirkan tindakan mengikut hakikatnya bahawa saya perlu memberi laluan kepada sesiapa yang mereka berkenaan secepat mungkin."

Adakah kekalahan kamarul bahrin atas kententuan atau di sebapkan ada tangan-tangan ghaib yang memang nak kan orang kepercayaan azmin ini lenyap dari politik pkr, mungkinkah akan ada satu pilihanraya kecil parlimen teluk kemang selepas ini?

24 September 2010

Lima Budak Puaka Bebas, Mereka Berjaya Memalukan Isteri PM.


Lima budak puaka telah dibebaskan, sedap-sedap dia conteng dinding bertujuan memalukan isteri perdana menteri ada juga cubaan untuk membunuhnya dengan menyiram petrol di atas karpet yang akan di lalui oleh isteri pm tu.

Conteng dinding dan bakar merupakan satu kesalahan yang kalau di buat oleh orang awam apatah lagi kalau di universiti, pergilah kemana-mana pun kalau ditangkap silap-silap boleh kena kompaun atau pun di buang dari universiti, tetapi dalam kes budak puaka ni, lain sikit, conteng dinding dengan niat jahat dan membuat pembakaran mungkin untuk membunuh tidak menjadi satu kesalahan, kenapa ekk....

Pendakwa kata tak cukup bukti, atau pendakwa tak reti nak cari bukti atau memang niat pendakwa nak bebaskan budak puaka tu, itu pasal pendakwa tak bagi bukti yang secukupnya untuk mensabitkan kesalahan budak-budak puaka tu.

Kalau kita baca balik kes budak-budak puaka tu, nampak sangat pihak pendakwa macam tak ambil kisah, macam mana seorang pegawai penyiasat tak boleh ingat berapa biji botol minyak petrol yang ada di tempat kejadian? macam mana pegawai penyiasat boleh tersalah blok bangunan?

Ada pelik jugalah dalam kes penyiasatan ni...

23 September 2010

Tun M Risau Kalau Pakatan Perintah Malaysia.

Sekali lagi tun mahathir bersuara, kali ini tentang kerisauannya kalau pakatan haram berkuasa memerintah malaysia, kerisauannya tun m berasas sambil memberi contoh yang bekas mb perak dulu, walaupun dia melayu tetapi dia terpaksa mengikut telunjuk cina dap, kerana dap paling berkuasa di perak.

Tun mahathir berkata lagi, pkr bukan untuk memperjuangkan orang melayu tetapi lebih kepada untuk merealisasikan cita-cita peribadi seseorang pemimpin mereka untuk menjadi perdana menteri. perjuangannya bukannya untuk bangsa, agama dan negara tapi untuk jadi perdana menteri. jadi dia menggunakan pakatan untuk merialisasikan cita-citanya untuk menjadi perdana menteri.

Beliau juga mengingatkan supaya tidak terpedaya dengan apa yang dilakukan oleh pakatan, mereka hanya untuk mengejar cita-cita menjatuhkan BN dari tampuk pemerintahan negara. menurutnya apa yang diperkatakan itu bukannya bersifat perkauman, tetapi kepada kestabilan, sedangkan DAP sering membangkit pelbagai perkara berunsur perkauman sejak dahulu lagi.

Temuramah Tun M Bersama UMNO Online...

Hansem Juga Nik Ajis Dulu-Dulu..

Ini gambar nik ajis ketika bersanding, lihatlah isterinya pun tak tutup aurat, cara berpakaian pun ala-ala mat salleh, tu pasal dia tak bangga jadi melayu, nak tanya sikit, masa ni nik ajis dah jadi ustaz ke belum?

Memang patut pun nik ajis kata dia tak bangga jadi jadi melayu, malah kata nik ajis lagi, bangsa tidak dipentingkan dalam Islam sebaliknya yang dilebihkan ialah takwa kepada Allah, maknanya nik ajis telah menolak mentah-mentah surah al-hujurat ayat 13 ayat yang ALLAH turunkan. yang bermaksud: "Wahai manusia sesungguhnya kami jadikan kamu lelaki dan perempuan dan kami jadikan kamu berbangsa-bangsa dan berpuak-puak supaya kamu kenal-mengenal. Sesungguhnya sebaik-baik kamu di sisi Allah ialah yang paling bertakwa di antara kamu."atau pun nik ajis menyesali hidupnya di jadikan ALLAH sebagai seorang melayu.

Tapi bila aku tengok gambar ini, maka memang aku tak heran la kalau nik ajis tak bangga jadi melayu pun, mungkin sejak dulu lagi perasaan jati diri melayu nik ajis telah tiada lagi, mungkin nik ajis akan berbangga sekiranya dia dilahirkan sebagai seorang berbangsa india dan cina atau bangsa-bangsa lain, jadi melayu nik ajis tak bangga.

Malang sungguh malang pas mendapat seorang ulama yang sudah terpesong pemikirannya sanggup mempertikaikan ayat-ayat ALLAH.

Merakyatkan Ekonomi Selangor, Inilah Hasilnya.

Moto kerajaan selangor di bawah pimpinan pkr untuk merakyatkan ekonomi selangor menjadi kenyataan, rakyat negeri selangor yang dirakyatkan ekonominya hanya terdiri dari juak-juak dan pencacai-pencacai pkr, aku berikan contoh bagai mana ekonomi seorang pencacai pkr, baru dua tahun menjadi pegawai khas kepada yakop sapari mampu berbelanja mewah, mampu memiliki dua unit rumah sebelah menyebelah di seksyen 20 shah alam.

Ok aku nak brif sikit korang pasal mamat ni, nama mamat ni sulaiman, siapa orang pkr shah alam yang joint parti tu dari awal penubuhannya sure kenal dengan mamat ni laki bini, bekas perkerja kilang tayar goodyear di shah alam dan juga ketua union untuk kilang tu, telah di buang kerja dari kilang tu sekitar tahun 2000 kalau tak silap, menyepikan diri selepas pkr (keadilan) kalah di shah alam pada pru ke 10 (1999) dan terus mematikan diri (langsung tak nampak batang idung) selapas pkr sekali lagi kalah pada pru 11 (2004). aset yang di miliki ketika itu ialah, sebuah kereta proton putera, rumah teres 1 setingkat, sebiji pajero buruk dan sebuah moto modenas.

Masa pru lepas dia muncul semula sebagai pengarah pilihanraya dun batu 3 shah alam, membantu calon pkr rodziah ismail (exco) banyak budak-budak lama pkr di dun batu tiga shah alam tak berkenan sangat dengan mamat ni terutama di kawasan padang jawa, kata budak-budak tu mamat ni poyo, dulu masa parti susah dia hilang, sekarang parti dah banyak duit baru dia datang. akibat protes budak-budak pkr tu banyak bilik gerakan pkr di dun batu 3 di tutup paling ketara di kawasan padang jawa dan seksyen 18 shah alam.

Nasib dia baik, pkr menang di semua dun dalam shah alam dan dapat negeri selangor, tup-tup dia aku dengar jadi pegawai khas kepada yakop sapari sekarang ini, dalam tempoh dua tahun dia mengaut kekayaan hasil titik peluh orang lain yang berjuang lebih lama dari dari dia, terutama penyokong pas, info ni pun budak-budak pemuda pas yang bagi, sebenarnya mamat ni bukan betul-betul pegawai khas yakop sapari pun, dia hanyalah proxsi sahaja, yakop menggunakan namanya untuk tibai semua kerja-kerja pembersihan di kawasan shah alam, kerja-kerja pembersihan yang dikeluarkan oleh majlis bandaraya shah alam sepatutnya di agih-agihkan sesama komponen pakatan, tapi di sebapkan tamaknya yakop sapari, boleh dikatakan hampir 60 petarus kerja-kerja tu yakop tibai melalui mamat tu. itu baru yakop belum lagi rodziah dan haris bakar.

Dua tahun buat kerja tibai projek majils dan lain-lain, ada yang menganggarkan pendapatan mamat tu sekarang sekitar 70 ke 100 ribu sebulan, kalau proxsi je boleh dapat pendapatan sebanyak tu korang bayangkan la berapa yakop sapari dapat. selain pada tu aset-aset milik mamat tu pun dah bertukar laa, dah tak pakai proton putra buruk lagi dah, proton di tukar ke bmw 3 siri, pajero di tukar ke honda city (model baru beb) dan modenas tu dah jadi moto besar yamaha R1 harga lebih kurang 70 ribu punya moto.

Aku nak tak nak kena percaya beb cerita ni, pasal bebudak pas yang cerita, kalau setakat orang umno atau pkr yang cerita aku boleh kata depa menipu, ni bebudak lama dalam pas shah alam yang cerita, pasal dia orang ni kan kompom syurga tak dela, pasal depa ni marah sangat dengan juak-juak pkr di shah alam.

Operasi Lalang: Kemunculan Kumpulan Marxist


Hasil Tulisan Abba...

Sejak beberapa tahun kebelakangan ini telah muncul kumpulan Marxist yang bertujuan untuk merungkai struktur sosial dan pilitik negara dan menubuh sistem komunis. Kumpulan ini dipelopori oleh beberapa individu yang menghayati fahaman Marxist ketikamenuntut di beberapa buah universiti di United Kingdom, Amerika Syarikat dan universiti tempatan.

Kumpulan tersebut mempunyai perhubungan dengan pertubuhan luar negeri yang merupakan "front" komunis antarabangsa. Mereka menerima latihan di Filipina menerusi "Philippines Educational Theatre Asociation" (PETA) dan "Kilusang Mayo Uno "(KMU) atau "May First Movement"yang mana kedua-duanya adalah pertubuhan pro-komunis.

Kumpulan ini telah menjalankan kerja "conscientization "di kalangan masyarakat. Proses "conscientization"adalah bertujuan menyedarkan rakyat kononnya kemiskinan,penderitaan dan ketidakupayaan mereka adalah berpunca dari penindasan oleh sistem yang wujud sekarang. mengikut kumpula ini, rakyat hendaklah berjuang menukarkan sistem sosial yang ada dan seterusnya mewujudkan satu sistem bersifat kesamarataan (egalitarian).

Dalam hal ini, dakwaan masalah-masalah seperti kemiskinan, penindasan, ketidakadilan, kepincangan jentera kerajaan dan ketidaksungguhan pemerintah menyelesaikan masalah-masalah sering dimainkan semata-mata untuk menghakiskan kepercayaan rakyat kepada sistem yang wujud sekarang. Semua ini adalah selaras denagn strategi Barisan Bersatu Komunis (BBK) adalah satu strategi komunis mendapatkan sekutu sementara waktu (temporary alliance) dengan sebarang kumpulan atau orang-orang perseorangan yang bukan komunis dan berkerjasama dalam memperjuangkan satu-satu isu yang menjadi kepentingan bersama.

Tujuannya ialah untuk menrik perhatian atau minat kumpulan atau seseorang itu agar menerima kepimpinan politik komunis serta corak dakyahnya.) Beberapa individu dalam kumpulan Marxist ini,di antaranya Dr.Mohd.Nasir Hashim (sekarang adun kota damansara), seorang pensyarah di Universiti Kebangsaan Malaysia, dan Chee Heng Leng, seorang pensyarah di Universiti Pertanian malaysia, telah di ketahui menggunakan kaedah-kaedah Marxist untuk mempengaruhi rakyat jelata,khususnyakaum buruh. sehubungan dengan ini Dr.Nasir telah mengakui bahawa hasratnya bergiat demikian ialah untuk "mewujudkan sebuah Kerajaan dictatorship of the proletariat" adalah satu kerajaan transisi sebelum pemerintahan Komunis sepenuhnya .

Bersambung minggu depan...

Chen Man Hin: Pas Ibarat Ayam, Bertelur Sebiji Riuh Sekampung.

"Negara Islam yang didirikan oleh UMNO nampaknya lebih diterima oleh masyarakat Cina. PAS terlalu bising untuk menegakkan negara Islam. UMNO pula melakukannya secara diam-diam tanpa disedari rakyat. PAS seperti ayam bertelur sebiji tetapi riuh sekampung." Penasihat DAP Dr. Chen Man Hin : Mingguan Malaysia, 30 September 2001.

Dap dah lama kata negara ini negara islam, pembawakan islam yang dibawa oleh umno lebih diterima oleh masyarakat berbilang kaum di malaysia ini berbanding pembawakan islam ala taliban yang di bawa oleh pas.

Chen man hin juga memperli pas ibarat ayam bertelur sebiji riuh sekampung, pas kerap menggunakan islam sebagai senjata politik mereka, janji pas untuk melaksanakan hukum hudud sejak mula memerintah kelantan pada awal tahun 1990 dulu sampai sekarang tak terlaksana lagi, adakah pas akan menggunakan janji yang sama juga kepada orang melayu pada pru akan datang?

22 September 2010

Presiden PKR: Anwar Ikut Pintu Belakang.


Ada yang mengatakan memang anwar nak kan sangat azmin ali sebagai timbalan presiden, sifirnya mudah je, anwar dah dah tahu isterinya memang tak ngam dengan azmin, jadi kalau azmin menang, dah tentu wan azizah berbulu dan dah tentu arah wan azizah dah tak boleh buat kerjanya sebagai presiden parti, bila wan azizah dah tak boleh menjalankan kerjanya sebagai presiden parti maka anwar akan pelan-pelan pujuk wan azizah untuk lepaskan jawatan tu ala macam dia pujuk wan azizah untuk lepaskan kerusi permatang pauh dulu, maka akan berbondong-bondonglah pencacai anwar pukul canang meminta anwar di lantik menjadi presiden pkr yang baru, senangkan...

Itu pasal anwar berkeras tak mahu bertanding jawatan presiden, pasal dia dah ada plan macam tu, senang cerita anwar ikut pintu belakang untuk jadi presiden pkr. kerja tak payah buat, kempen tak payah buat, tak payah berdepan dengan pencabar tup-tup dapat jadi presiden free.

Hebatkan manusia yang bernama anwar ibrahim ni, dah la kaki main belakang, jawatan presiden parti pun dia main ikut belakang juga. kalau kerusi parlimen permatang pauh pun dia boleh ayat wan azizah suruh lepaskan inikan pulak jawatan persiden parti, apade hall...

Operasi Lalang: Kegiatan Memperalatkan Agama Islam.


Hasil Tulisan Abba...

Golongan-golongan ajaran sesat Islam telah terus dikesan dalam beebrapa tahun kebelakangan ini (sekitar 1987). Di antara golongan-golongan ini ialah golongan ajaran Ahmadiah atau Tarikat Zikirullah atau ajaran Hassan Anak Harimau. Ajaran ini telah diasaskan oleh Hassan Yaacub@ Hassan Anak Harimau@ Tok Ayah Hassan dan jumlah pengikutnya lebih kurang 300 orang . Antara lain, Hassan Yaacob telah mendakwa kononnya jasad dan rohnya bersebati dengan Nur Ilahi dan bahawa dirinya diresapi oleh Roh Nabi Muhammad s.a.w. dan telah sampai waktunya beliau menjadi Imam Mahadi .

Satu lagi kumpulan ajaran sesat yang telah dikesan ialah kumpulan yang dipimpin oleh Muhamad Yusof Abdul Karim @ Salleh Abd.Karim @ Salleh Kulop Karim. Kumpulan ini telah diasaskan pada bulan Januari 1987 oleh Muhamad Yusof Abdul Karim. Pusat kegiatanya ialah di FELDA Trolak Selatan, Slim River, Perak. Jumlah pengikutnya dianggarkan seramai 40 orang. Antara aktiviti kumpulan ini ialah mendirikan sembahyang Aidil Fitri dan Adil Adha secara berasingan dengan umat Islam tempatan yang lain .

Selain daripada kumpulan-kumpulan di atas, sebuah pertubuhan sulit yang dikenali sebagai kumpulan "Jundullah" atau "Tentera Allah" telah ditubuhkan oleh sebilangan besar ahli-ahli PAS pada 29 Ogos 1987 di Pantai Cinta Berahi, Kelantan. Penubuhannya antara lain didorong oleh keadaan ketegangan kaum yang berlaku ketika itu.

Menurut Che Kamaruzaman Che Ismail, Naib Pengerusi "Jundullah", penubuhannya adalah untuk mengwujudkan pemerintahan Islam di Malaysia melalui tindakan militan dan menjadi benteng kepada orang-orang Islam sekiranya berlaku rusuhan kaum .

Pertubuhan ini mempunyai seramai lebih kurang 150 orang ahli yang terdiri daripada ahli-ahli serta penyokong PAS. Ianya tidak direstui oleh pihak PAS Kelantan dan PAS Pusat tetapi pihak PAS tidak pula menghalang penubuhannya .

Rancangan pertubuhan ini ialah untuk memberi latihan keagamaan dan ketenteraan kepada anggota-anggotanya,termasuk menghantar mereka menjalani latihan bersama dengan pihak Gerila Pembebasan Islam di Selatan Thailand (PULO) serta mendapat bekalan senjata api.

Bersambung esok jam 1 petang...

Anwar Arahkan Zaid Saman Hudud PAS...

Kanapa anwar merestui azmin bertanding jawatan timbalan presiden pkr? bukan kah kalau dikira senioriti dalam permainan politik zaid lebih layak memegang jawatan itu, zaid telah korbankan jawatan menteri di jabatan perdana menteri kerana taat setianya pada anwar.

Masih ingat ke kita sewaktu zaid menjadi menteri dulu zaid telah menggemparkan negara kerana dia nak saman hudud pas? masa tu kaw-kaw pas maki hamun umno, tapi pernah ke kita bertanya siapa yang arahkan zaid untuk saman hudud pas tu?

Banyak orang tak tahu sebenarnya sewaktu zaid menjadi menteri jpm, zaid bertuan kan anwar bukan bertuan kan pak lah (ketika itu pak lah jadi pm) dulu kerap kita dengar cerita masa anwar dalam penjara, ada pemimpin tertinggi umno datang jumpa anwar, ada menteri datang jumpa anwar, kemudian macam-macam lah nama menteri dan mt umno yang keluar, padahal nama-nama yang di sebut tu haram tak pernah pijak pun penjara sungai buloh, sebenarnya yang kerap datang jumpa anwar di sana ialah zaid ibrahim dan atas arahan anwar jugalah zaid tampa berbincang dengan pak lah dan mt umno terus di samannya hudud pas.

Kenapa zaid buat macam tu? ianya atas arahan anwar ibrahim untuk memburukan image pak lah dan umno, pak lah ketika itu terkenal dengan gelaran mr.clean (ketika itu kj belum keluar kuku lagi), jadi untuk memburukan image pak lah, umno dan bn maka anwar menggunakan zaid untuk merosakan image baik pak lah, tidak ada arahan dari pak lah menyuruh zaid menyaman hudud pas, tidak ada perbincangan dalam meeting mt umno supaya hudud pas di bawa ke mahkamah, zaid bulat-bulat mengikut arahan anwar.

Sebenarnya zaid lah petualang dalam umno, segala rahsia dalaman umno dulu zaid lah yang bongkarkan, itu sebap bila pak lah dapat tahu cerita ni zaid di pressure untuk letak jawatan. korang pikir logik la, pas kata tun mahathir jahat, firaun la itu la ini la, tapi ada ke zaman pemerintahan tun, tun arahkan menterinya untuk saman hudud pas? tak ada kan, inikan pulak pak lah cucu seorang ulama, takan la dia nak saman hudud pas tu, walau pun dia tahu hudud yang pas buat hanyalah mainan politk je. itu pasal bila wartawan tanya zaid atas arahan siapa dia saman hudud pas ni, zaid jawab atas inisiatif dia sendiri, dia tak berani nak sebut pm atau umno yang arahkan, kalau betul saman hudud pas tu atas arahan pm atau umno, dah tentu dia sebut nama pak lah.

Pas sepatutnya meminta ampun pada pak lah dan umno kerana sesedap mulut je mereka menuduh ini kerja pak lah dan umno, padahal saman hudud tu pak lah dan umno sendiri pun tak tahu, anwar lah yang mengarahkan zaid untuk saman hudud pas.

21 September 2010

Ketua, Naib Dan Bendahari Pemuda UMNO Selangor Boikot Open House Semalam.

Semalam umno selangor buat open house, punya lah ramai orang datang, ramai juga orang pas yang hari-hari kutuk umno pun datang juga pasal nak menketedarah free, dalam pada sibuk-sibuk tu aku memang tak sedar ada kekurangan dalam barisan pemuda umno selangor, aku ingat bila function yang melibatkan pengerusi perhubunggan negeri maka ramai lah turn up, tapi bila time nak bergambar baru aku terperasan yang kelibat ketua pemuda umno selangor tak ada, malah lebih mengejutkan kelibat naib ketua pemuda, bendahari pemuda dan penolong bendahari pun tak nampak, ini apa cerita ni?

Biasanya dalam satu-satu function anjuran umno negeri, ketua pemuda negeri lah manusia yang paling grand sekali dalam fanction tu, kalau tak jadi penyambut vip pun sekurang-kurangnya dia akan jadi pak pacak dekat table vip, tapi lain dengan kp umno selangor ni, langsung tak datang termasuk lah dengan naib dan bendaharinya sekali.

Bila di tanya pada sesorang rupanya dia dah mula start nak boikot apa sahaja program yang di anjurkan oleh umno selangor, bila di tanya kenapa? mamat tu jawab hanya dia (kp selangor) tu sahaja mampu bagi jawapannya. jadi sekarang ini yakin lah aku dengan cerita-cerita yang aku dengar selama ni yang dia sudah nak beralih arah.

Kes Sosilawati: Pembangkang Cuba Kaitkan BN Pula.

Berberapa media pembangkang cuba mengaitkan pemimpin bn dalam kes pembunuhan datuk sosilawati, dalam berberapa blog dan laman web pembangkang, mereka melaporkan kononnya polis telah menggeledah pejabat Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk T. Murugiah dan klinik milik keluarganya sabtu lepas.

Menurut t.murugiah, laporan yang dibuat oleh media pembangkang itu di buat seolah-olah dia juga terbabit dengan pembunuhan jutawan wanita melayu itu dan perkara ini telah di sahkan oleh ketua polis negara bahawa pejabat dan klinik milik keluarga t.murugiah tidak di datangi oleh polis dan polis tidak menggeledah pun pejabat dan klinik milik keluarga timbalan menteri itu.


Pembangkang makin terdesak, selepas hampir dua minggu berberapa akhbar media perdana melaporkan yang saspek utama kes pembunuhan jutawan wanita melayu adalah seorang ahli seumur hidup parti dap dan penyokong kuat hindraf, baru dua-tiga hari lepas dap mengeluarkan kenyataan kononnya media perdana telah membuat fitnah, jadi untuk divert cerita yang pembunuh itu salah seorang ahli mereka, maka dap telah mengarahkan berberapa laman web dan blog pro pembangkang supaya mengeluarkan pula cerita pejabat timbalan menteri itu dan klinik keluarganya di geledah oleh pihak polis supaya mereka juga ada point untuk mengaitkan bn kedalam kes ini.

Operasi Lalang: NPW Dan PAS Eksploitasikan Isu Krisrianisasi

Hasil Tulisan Abba.

Kegiatan NPW ini diketahui dan dieksploitasi oleh Salleh Omar, seorang penganggur yang berasal dari Kedah, dengan membesar-besarkan kejayaan mengkristiankan orang-orang Melayu melalui ceramah-ceramahnya di beberapa buah masjid , sekolah dan jabatan kerajaan.

Kamaluddin hj.Tahir, seorang penjaja yang berasal dari Kampung Damansara Dalam, Kuala Lumpur, yang mengakui kononnya pernah menajdi paderi, turut juga mengeksploitasi isu ini dengan menghebohkan kejayaa-kejayaan yang kononya telah dicapai dalam usaha mengkristiankan orang-orang Melayu .

Dakwaan-dakwaan yang dibuat oleh kedua-dua mereka yang tersebut di atas telah dipercayai oleh beberapa golongan orang Melayu dan telah menimbulkan kegelisahan di kalangan masyarakat Islam.

Kegelisahan ini telah dipergunakan oleh beberapa pemimpin PAS untuk kepentingan politik mereka. Pada 7 Ogos 1987 di Parit Amal, Johor, Khalid Abdul Samad Setiausaha Pemuda PAS (kini ahli parlimen shah alam) telah membuat kenyataan bahawa "seluruh Malaysia akan dikristiankan selewat-lewatnya pada tahun 2000".

Pada 1 September 1987, akhbar The New Straits Times telah menyiarkan kenyataan Haji Yusof Rawa, Yang DiPertua Agong PAS, yang mendakwa 66,000 orang Melayu telah meninggalkan Islam .

Pada pertengahan tahun 1987 Dewan Pemuda PAS Pusat telah menubuhkan Jawatankuasa Bertindak Anti-Kristianisasi yang telah melancarkan kempen penerangan seperti seminar-seminar, ceramah-ceramah umum dan penyebaran risalah-risalah berkaitan denagn isu Kristianisasi tersebut, dan ia disusuli dengan satu "Perhimpunan menentang Kristianisasi" yang telah diadakan di Sitiawan, Perak pada 29 Ogos 1987 .

Semasa perhimpunan itu Mohamaed Sabu, seorang tokoh Pemuda PAS, mendakwa bahawa seramai 10,000 orang Melayu telah diKristiankan .

Berhubung dengan perhimpunan tersebut DAP telah membuat laporan Polis membantah kain rentang yang di letakkan oleh pas di Pekan Sitiawan yang berbunyi "Ceramah Dan Perhimpunan menentang Kristianisasi" dilihat boleh menimbulkan penghinaan terhadap agama pihak yang membaca kain rentang tersebut .

Kegiatan NPW dan aktiviti-aktiviti golongan tertentu yang cuba mengeksploitasikan isu kristianisasi, telah menimbulkan perasaan curiga dan ketegangan kaum antara orang Melayu dan Kristian .

Bersambung esok jam 1 petang....

Lebih 20 Ribu Hadir Rumah Terbuka UMNO Selangor.

Lebih 20 ribu yang hadir ke majlis sambutan dan rumah terbuka hari raya aidil fitri umno selangor malam tadi, majlis berlangsung di perkarangan dewan alamanda seksyen 20 shah alam. kehadiran yang pihak penganjur jangkakan hanyalah 10 ribu sahaja, tetapi alhamdulilah kehadiran pada malam tadi di anggarkan lebih 20 ribu orang, majlis bermula dari jam 8 malam dan selesai sekitar jam 11 malam.

Datuk seri najib selaku pengerusi perhubunggan umno selangor hadir pada jam 9.30 malam, selaku pengerusi perhubunggan umno, datuk seri najib berkali-kali meminta maaf kepada hadirin kerana makan yang sediakan tidak mencukupi, tetap para hadirin yang datang langsung tidak berganjak dari mendengar ucapan dari pengerusi umno selangor itu. boleh dikatakan hampir kesemua ketua-ketua umno bahagian dan ketua-ketua parti komponen bn turut sama hadir.

Majlis itu juga turut di serikan oleh oleh berberapa orang artis terkenal seperti mila af, jamal abdilah dan berberapa arti jemputan lain.










20 September 2010

Operasi Lalang: Kegiatan Mengkristiankan Orang-Orang Melayu


Hasil Tulisan Abba...

Pada umumnya gereja-gereja dan pendakwah Kristian di negara ini mematahui peruntukan undang-undang yang menegah usaha mengembang agama-agama lain di kalangan orang-orang Islam/Melayu . Walau bagai mana pun, satu kumpulan kecil kristian yang dikenali sebagai Neglected People's Workers (NPW) berpusat First Baptist Church, Jalan Pantai, Petaling Jaya, Selangor telah terlibat dalam usaha mengkristiankan orang-orang Melayu dan telah berjaya mengkristiankan seramai 7 orang.

NPW telah ditubuhkan pada tahun 1984 di bawah pimpinan Philip Cheong @ Cheong Ah Kow, seorang Penyelia Insuran dalam sebuah syarikat di Kuala Lumpur .

Bagi tujuan mengembangkan ajaran kristian dengan lebih berkesan di kalangan orang-orang Melayu, NPW telah mendapatkan khidmat seorang pemuda Melayu bernama Jamaluddin Othman @ Yeshua Jamaluddin @ Joshua Ira Jamaludin bin Othman. (klik sini) Beliau berasal dari Muar, Johor dan telah mendapat pendidikan agama Kristian di Far Eastern Bibilical College, Singapore dengan memperolehi "Diploma in Theology "dalam tahun 1985.

Untuk mengukuhkan keyakinan orang-orang Melayu yang telah dikristiankan, NPW sering menganjurkan pengajian "Bible"di rumah Hilmy Hj.Mohd .Nor, cara-cara halus untuk menghampiri orang Melayu Islam yang pernah disarankan oleh Philip Cheong termasuk duduk di lantai sewaktu beribadat seperti yang dilakukan oleh orang-orang Melayu, menggunakan rehal untuk mengalas "Bible" seaktu membaca; dan menggunakan pakaian Melayu seperti songkok, baju Melayu dan kain pelekat ketika beribadat .

Rancangan jangka panjang NPW ialah membina sebuah gereja mengikut ciri-ciri senibina masjid.

Bersambung esok jam 1 petang

Jemputan Ke Majlis Hari Raya...


Jemputan Ke Majlis Hari Raya Bersama Y.A.B Perdana Menteri Bersama Rakyat, Hari Ini 20 Sept 2010, Jam 8 Malam, Bertempat Di Dewan Alamanda, Seksyen 20, Shah Alam, Selangor.

Semua Rakyat Negeri Selangor Di Jemput Hadir...

18 September 2010

Nurul Izzah Sokong Zaid, Dendam Bertahun Bakal Terlunas.

Nurul secara terbuka istihar beliau sokong Zaid semasa sidang akhbar di Kuching Khamis sebelum berlepas pulang ke Kuala Lumpur.

Dendam nurul izzah terhadap azmin ali bakal terlunas dalam pemilihan jawatan pkr nanti, azmin ali bakal berdepan kematian bila nurul izzah sudah menyatakan yang dia menyokong zaid, ini bukan isu politik, tetapi isu dendam kesumat nurul terhadap azmin ali sekeluarga, mampos kau azmin.

Anak mana yang tak marah bila ibunya di madukan secara unofficial, anak mana yang tak mangamuk bila secara senyap dia mempunyai seorang adik tiri perempuan, anak mana yang tak bengang bila kasih sayang papanya terpaksa dibahagi dua.

Segala dendam nurul akan terlunas dalam pemilihan pkr nanti, mungkin akan ada yang kata apa lah yang nurul boleh buat... nurul izzah ada kekuatannya sendiri, dia mampu memujuk dan meraih sokongan kaum wanita dan peminatnya, dia mampu mengalihkan undi perwakilan wanita dan peminatnya dari mengundi azmin untuk mengundi zaid. jangan terkejut. cerita-cerita yang wan azizah pernah menghempas pasu bunga pemberian shamsidar, wan azizah mengamuk sakan pada anwar kerana memakai baju melayu sedondon dengan azmin ali sewaktu rumah terbuka hari raya berberapa tahun lepas dan pelbagai cerita yang melibatkan azmin dan wan azizah, bukan jadi rahsia lagi dan semua orang tahu wan azizah dan anak-anaknya tak sebulu dengan keluarga azmin ali, jadi itu semua boleh jadi point bagi perwakilan wanita dan peminat nurul izzah untuk menolak azmin dari menjadi timbalan presiden pkr dan menunjukan rasa simpati mereka kepada wan azizah dan nurul izzah dengan mengundi zaid.

Bayangkan kalau cerita itu dijaja oleh penyokong zaid untuk meraih undi, tak parit azmin ali...

Wan Azizah: Dulu, Kini Dan Selamanya Jadi Boneka...

Betul la seperti yang zaid katakan "wan azizah hanya presiden boneka dalam pkr" sebenarnya bukan hanya zaid yang cakap, cerita wan azizah jadi patung, boneka, mak turut, tunggul dan macam-macam lagi dah lama ahli pkr cakap, malah sewaktu anwar masih dalam penjara lagi, wan azizah kerap di perli oleh pemimpin pas.

Aku masih ingat lagi dulu sewaktu penubuhan pkr ketika itu parti keadilan nasional, ada berberapa pemimpin pas di selangor mengatakan yang haram pas berkerja sama dengan keadilan kerana keadilan di ketuai oleh presiden perempuan. antara pemimpin pas selangor yang lantang megutuk keadilan dan wan azizah ialah khalid samad ahli parlimen shah alam dan ydp pas kawasan shah alam.

Ketika itu keadilan baru-baru nak hidup, banyak cawangan-cawangan keadilan mati sebelum cawangan itu diluluskan pendaftaranya, banyak program-program keadilan di boikot oleh pemimpin pas cawangan. akhirnya bila presiden pas ketika itu allahyarham fadzil nor mengeluarkan arahan supaya pas berkerja sama dengan keadilan, barulah ada cawangan-cawangan pas yang menjemput ahli keadilan untuk join sekali program mereka.

Aku pernah tengok dalam vcd dalam satu ceramah mat sabu di kuala krai kelantan sebelum pru 11 dulu, korang tau je la mulut mat sabu, dalam ceramah tu mat sabu memperli parti keadilan sebagai parti lembut kerana keadilan di ketuai oleh seorang perempuan dihadapan ribuan yang hadir. malah ada yang pernah bagi tau aku wan azizah pernah menangis dalam mesyuarat pimpinan barisan alternatif akibat di herdik oleh mustafa ali setiausaha agung pas kerana pengagihan kawasan pilihanraya, kalau tak percaya cuba tanya syed hussin ali, mesti dia tahu cerita ni.

17 September 2010

Operasi Lalang: Reaksi Orang Melayu


Hasil Tulisan Abba.

Orang-orang Melayu rasa tidak senang dan mulai membincangkan isu-isu yang ditentang dan dibangkitkan oleh orang Cina terhadap Kerajaan . Beberapa pertubuhan Melayu, terutamanya Pemuda UMNO telah bertindakbalas berikutan dengan perkembangan-perkembangan diatas.
Pemuda UMNO telah menganggap resolusi Konvensyen MCA Selangor pada 2 November 1986 sebagai satu penafian terhadap hak dan keistimewaan orang-orang Melayu.

Resolusi tersebut berbunyi "Based on historical facts, Malaysia's three major races are orginated from other countries. Therefore,none of them should brand the other as immigrants and claim themselves as natives ". Seterusnya Pemuda UMNO telah mengadakan satu demonstrasi pada 11 November 1986 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) , Kuala Lumpur dimana ia telah mendesak supaya Lee Kim Sai, Timbalan Presiden MCA,dipecat daripada Kabinet dan kedudukan MCA dalam Barisan Nasional dikaji semula .

Sebagi membidas desakan Pemuda UMNO itu, Pemuda MCA pula telah menghantar sepucuk telegram kepada Perdana Menteri Tun.Dr.Mahathir Mohmad yang menyifatkan desakan Pemuda UMNO itu sebagai "luar batasan dan keterlaluan", telegram itu seterusnya menyatakan "Pemuda UMNO merupakan satu pergerakan yang kurang ajar.....
Agitasi parti-parti politik dan pertubuhan-pertubuhan Cina mengenai berbagai isu dalam tahun 1987,termasuk isu KPD dan penempatan guru-guru tanpa kelulusan Mandarin di SRJK (C) telah terus menarik perhatian Pemuda UMNO.

Perhimpunan di Kuil Thean Hou, Kuala Lumpur pada 11 Oktober 1987 terutamanya telah menimbulkan reaksi yang hangat di kalangan Pemuda UMNO. Dalam kenyataannya Fahami Ibrahim , Ketua Pemuda UMNO Selangor juga Exco Pemuda UMNO Malaysia berkata, "Rata-rata Pemuda UMNO begitu kesal dengan sikap Lee Kim Sao dan masyarakat Cina yang begitu berani membangkitkan soal-soal yang boleh menyakitkan hari orang-orang Melayu.

Paling dikesali apabila sanggup duduk semeja dengan Lim Kit Siang yang selama ini musuh politik Kerajaan" Sebagai reaksi kepada perhimpunan di Kuil pada 11 Oktober,1987 itu, Pemuda UMNO telah menganjurkan perhimpunan raksaksa orang-orang Melayu di Stadium TPCA Jalan Raja Muda, Kuala Lumpur pada 17 Oktober,1987. Perhimpunan ini turut serta disertai oleh pertubuhan-pertubuhan Melayu yang lain termasuk Gabungan Pelajar-Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) seta siswa-siswa Melayu dari Universiti tempatan .

Dalam perhimpunan ini ungkapan-ungkapan yang keras telah dipamerkan, di antaranya:

- "LUCUTKAN KERAKYATAN PENENTANG DYMM RAJA-RAJA MELAYU"
- "13 MEI KINI BERMULA "
-"BASAH IA ( KERIS) "DENGAN DARAH CINA"

Kesemua perkembangan-perkembangan di atas telah membawa kepada suatu keadaan yang genting. Apabila peristiwa amukan Prebet Adam. pada keesokan harinya, iaitu 18 Oktober 1987, menimbulkan perasaan cemas di kalangan rakyat di seluruh negara walaupun peristiwa terpencil tersebut tidak kena-mengena langsung dengan masalah perkauman.

(dalam kejadian itu pada malam 18 Oktober 1987 di kawasan Chow Kit /Tunku Abdul Rahman,Kuala Lumpur, di mana seorang anggota tentera iaitu Prebet Adam Jaafar yang sedang menghadapi tekanan jiwa telah menggunakan senajta M16 melepaskan berberapa das timbakan yang mengakibatkan kematian seorang melayu dan seorang cina dan seorang lagi Melayu mendapat luka parah.)

Bersambung pada 20 sept, jam 1 petang...

Pemilihan PKR: Sam Ketot Cuba Cari Glamour

Semalam sam ketot cuba meraih publisiti murahan dengan mengaitkan pasukan polis dengan pembunuhan datuk sosilawati, tampa memikirkan bertapa teruknya polis menjalankan siasatan sam ketot dengan selamba badak nya menuduh polis turut terlibat dalam pembunuhan itu, sini tuduhan liar sam ketot di lihat sebagai salah satu cara menaikan namanya untuk dia mendapat tempat dalam pemilihan agung pkr akan datang, sam ketot akan bertanding untuk jawatan naib presiden.

Kurang ajarnya sam ketot membuat tuduhan liar dan tampa usul periksa, kenapa sam ketot menuduh polis juga terbabit dalam pembunuhan itu? mungkinkah kerana sam ketot cuba divert isu yang sebenarnya pembunuh datuk sosilawati usahawan wanita melayu itu adalah seorang ahli seumur hidup dap dan penyokong hindraf dari dikaitkan dengan parti pembangkang.

Selain menuduh polis juga teribat dengan pembunuhan itu, sam ketot juga menuduh bekas igp tan seri musa hassan ada pertalian dengan pembunuh atas alasan yang sam ketot berikan ialah tiada tindakan di ambil terhadap pembunuh itu walaupun sudah ada emapat laporan polis dibuat terhadap beliau (pembunuh itu).

Nampak cukup jelas sekarang ini sam ketot cuba mempolitikan kematian jutawan wanita melayu itu untuk kepentingan politik sam ketot yang akan merebut jawatan naib presiden pkr.

16 September 2010

Operasi Lalang: Peranaan Pertubuhan-Pertubuhan Dan Persatuan-Persatuan Cina


Hasil Tulisan Abbas.

Kelebihannya masyarakat Cina ialah mereka memiliki paling banyak sekali berpersatuan jika dibandingkan dengan lain-lain kaum di Malaysia . beberapa pertubuhan dan persatuan Cina telah turut terlibat dalam mengeksploitasi isu-isu yang berunsur perkauman. Pada 27 Mac 1983 sebanyak 15 pertubuhan Cina termasuk Dong Jio Zong dan DPCS,telah mengeluarkan satu dokumen yang bertajuk "Joint Memorandum On National Culture" yang menyoal kedudukan kebudayaan Melayu sebagai asas kebudayaan Malaysia .

Selanjutnya pada 12 Oktober,1985 Pengisytiharan Bersama oleh 27 pertubuhan Cina Malaysia telah diumumkan dan diberi publisiti yang meluas dalam akhbar-akhbar Cina tempatan dan luar negara. Pengisytiharan ini di antara lain mendakwa bahawa orang-orang bukan Melayu telah tertindas dari segi politik,ekonomi dan kebudayaan,dan menyoal beberapa perkara yang dipersetujui sebelum Merdeka seperti soal bahasa.

Dong Jio Zong dan DPCS juga terlibat secara aktif dalam isu penempatan guru-guru tanpa kelayakan Mandarin di SRJK (C) . Eksploitasi isu ini telah berkemuncak dengan berlangsungnya perhimpunan di Kuil Thean Hou,Kuala Lumpur pada 11 Oktober 1987 yang dihadiri oleh 15 pertubuhan Cina dan 3 parti politik, iaitu MCA,DAP dan GERAKAN.

Diperhimpunan tersebut,beberapa orang ahli daripada 3 parti politik itu,termasuk Lee Kim Sai ,Timbalan Presiden MCA dan Lim Kit Siang, Setiausaha Agong DAP ,dengan lantang telah membuat tuntutan supaya isu sekolah Cina itu diselesaikan.

Pehimpunan ini serta resolusi-resolusi yang diluluskan olehnya termasuk tindakan memulau kan kelas, telah meningkatkan sentimen perkauman di aklangan orang-orang Cina dan menimbulkan reaksi daripada pertubuhan-pertubuhan Melayu terutamanya UMNO .

Bersambung esok jam 1 petang...

Yea...Yea... Hari Ni Kita Dapat Peem Baru...


Masih ingatkah kita bagai mana anwar ibrahim mengencing sampai kuyup para penyokongnya mengenai misi 16 september nye tu? ayat-ayat seperti "we have enough numbers" we have sufficient number of members parliament" kerap kita dengar dalam ceramah-ceramah pkr dan pembangkang...

Sampai ada di antara juak-juak pkr dan lain-lain sudah berangan-angan untuk jadi pegawai khas kepada mp itu dan mp ini kononnya mp yang mereka sokong tu akan jadi menteri kabinet anwar.. malah ada juga lebai-lebai bongok yang percaya hidup-hidup cakap anwar tu sampai sanggup membodohkan dirinya untuk buat sembahyang hajat untuk si peliwat tu jadi peem pada 16 sept, bangang-bangang....

Tapi biase la anwar ni memang kaki kencing, 16 september hanyalah helah anwar untuk divert isu liwatnya....

15 September 2010

Operasi Lalang: Cabaran DAP Kepada MCA Dan MIC.


Hasil Tulisan Abba.

Lim Guan Eng satu temubual dengan pemberita beberapa hari sebelum pembuangan undi pada Pilihan Raya ke 12- (8-3-2004) pihak pemberita telah mengajukan soalan kepada beliau apakah harapan DAP pada kali ini .
Beliau mengatakan harapan DAP tidak ada kerana mereka tahun Barisan Nasional begitu kuat dan sudah pasti untuk mendapatkan sedikit kemenangan, kami perlu tewaskan pengawal UMNO iaitu MCA,Gerakan dan MIC.

Maksud Lim Guan Eng itu banyak tidak difahami oleh semua pihak dan terlupa bahawa DAP pernah melakukan "political intimidation "keatas rakan-rakan kongsi politik UMNO iaitu MCA,Gerakan dan MIC dalam tahun 1987.
Untuk menonjolkan diri mereka sebagai juara kaum Cina dan India dan untuk menguatkan sokongan kaum-kaum tersebut kepada mereka, pemimpin -pemimpin DAP telah menuduh MCA dan MIC sebagai tidak memperjuangkan kepentingan kaum-kaum ini, dan mencabar mereka membela kepentingan kaum-kaum tersebut.

Cabaran DAP kepada MCA juga jelas kelihatan dalam isu skandal koperasi yang melibatkan beberapa tokoh MCA. Sindiran-sindiran DAP terhadap MCA telah memberi maksud bahawa MCA adalah bertanggungjawab ke atas kegagalan KPD. Ini telah menyebabkan beberapa tokoh MCA membuat tuntutan yang lebih lantang daripada DAP ke arah usaha mencapai penyelesaian isu tersebut. MCA melalui Presidennya Dato'Ling Liong Sik ,telah mengumumkan pendiriannya,bahawa semua pemimpin-pemimpin MCA yang memegang jawatan dalam Jemaah Menteri (Kabinet) dan Pentadbiran Kerajaan akan meletakkan jawatan sekiranya pendeposit-pendeposit koperasi tidak menerima bayaran pulangan penuh- dollar a dollar .

Dalam isu penempatan guru-guru tanpa kelayakan mandarin di SRJK (C) juga, MCA telah mengambil sikap yang keras dan lantang. Dalam "Information Bulletin"parti itu menyatakan: "....Our party reiterates its stand: the MCA will swim or sink with the Chinese Primary Schools...".

Pihak DAP juga menyedari hakikat bahawa MCA terpaksa mengambil sikap yang keras dan mengeksploitasi isu-isu tertentu kerana mereka tertekan oleh cabaran daripada DAP. Dr.Tan Seng Giaw menyatakan ".....Saya sedar bahawa tunjuk perasaan oleh DAP telah secara langsung menimbulkan perasaan kurang keyakinan ( insecured feelings) di kalangan MCA yang merasa takut akan kehilangan undi kepada DAP. Oleh itu MCA telah mengambil sikap yang tidak bertolak ansur kebelakangan ini khususnya dalam menentang perlantikan guru-guru yang tidak menerima latihan Mandarin,supaya dapat mengatasi DAP.

Bersambung esok jam 1 petang....

14 September 2010

Operasi Lalang: Isu Mata Pelajaran Pilihan.


Hasil Tulisan Abba.

Kegiatan DAP dalam meneksploitasikan isu mata pelajaran pilihan di Universiti Malaya telah menambahkan ketengangan di antara Melayu dan kaum bukan Melayu. pada 17 Ogos 1987 ahli-ahli DAP yang diketuai oleh V.David, timbalan Pengerusi DAP Selangor, Dr.Eng Seng Chai,Pengerusi DAP Selangor dan Lim Guan Eng telah mengadakan tunjuk perasaan haram di hadapan pintu masuk Universiti Malaya yang berkesudahan dengan pertengkaran dan caci mencaci antara mereka dan penuntut-penuntut Melayu Universiti itu. Kata-kata seperti "Cina balik Tongsan "dan "Melayu balik Indonesia", serta "Kalau berani keluarlah",telah dilaung-laungkan.

Hanya kawalan yang rapi oleh pihak Polis serta pihak keselamatan Universiti telah dapat mencegah dari tercetusnya pergaduhan. Sebagai reaksi kepada peristiwa 17 Ogos 1987 itu, siswa-siswa Melayu pula telah mengadakan perhimpunan di Kampus Universiti Malaya pada 20 Ogos 1987 tanpa kebenaran pihak Universiti, dan perhimpunan itu telah menegangkan lagi keadaan .

Tanpa menghiraukan keadaan yang sudah tegang itu, DAP pada 9 Oktober 1987 telah menganjurkan satu lagi perhimpunan haram dan mogok lapar di pintu masuk Universiti Malaya.Perhimpunan tersebut diketuai oleh Dr.Eng Seng Chai. Sebelas orang daripada pemogok lapar ini telah ditangkap apabila enggan bersurai .

Untuk menonjolkan diri mereka sebagai juara kaum Cina dan India dan untuk menguatkan sokongan kaum-kaum tersebut kepada mereka, pemimpin -pemimpin DAP telah menuduh MCA dan MIC sebagai tidak memperjuangkan kepentingan kaum-kaum ini, dan mencabar mereka membela kepentingan kaum-kaum tersebut.

Semasa perhimpunan haram DAP pada 17 Ogos 1987 di pintu masuk Universiti Malaya untuk menentang keputusan penggunaan Bahasa Malaysia dalam mata pelajaran pilihan, sepanduk-sepanduk yang mengandungi ungkapan-ungkapan berikut telah dipamerkan:

-"MIC,MCA DAN GERAKAN-JANGAN MENGGADAI MARUAH"
-"MIC,MCA- SELEEPING BEAUTIES"
-"MCA dan MIC- LETAK JAWATAN "
-"MENGAPA MIC JADI PENDIAM "
-"MCA TIDAK BERBUAT APA-APA "
-"MIC,MCA JUAL MARUAH "

Bersambung esok jam 1 petang...

09 September 2010

Salam AidilFitri

Kepada seluruh muslimin dan muslimat dan pembaca blog ini, aku nak ucapkan selamat hari raya aidil fitri dan maaf zahir batin, blog ini akan bercuti selama 4 hari, aku akan mula menulis semula pada 14/10/2010 dengan tajuk posting "operasi lalang: isu mata pelajaran pilihan"

Kepada yang nak balik ke kampung menggunakan transport awam, berhati-hatilah jangan sampai terbeli tiket haram dan yang memandu kereta, bawa kereta tu elok-elok sikit ingatlah orang yang tersayang, tolonglah jangan naikan lagi statistik kemalangan maut di musim perayaan ini.

SELAMAT HARI RAYA DAN MAAF ZAHIR BATIN.

08 September 2010

Operasi Lalang: Koperasi Pengambilan Deposit.

Hasil Tulisan Abba.

MCA telah menubuhkan Koperasi Serbaguna Malaysia (KSM) diseluruh Malaysia bertujuan untuk mengumpul dana-dana kaum Cina yang berbillion-billion mungkin trillion ringgit yang disimpan didalam bank-bank yang kini sudah mulai dikuasi oleh Permodalam Nasional Berhad yang pula mengwujudkan Amanah Saham Nasional untuk mengumpul dana-dana orang Melayu/Bumiputra sebagai strategi menyusun semula masyarakat dan membasmi kemiskinan-iaitu Dasar Ekonomi Melayu (DEB) yang dilancarkan oleh Tun Razak dan disempurnakan oleh Tun Hussein Onn dan Tun Dr.Mahathir Mohamad.

KSM diawal penubuhannya amat cantik dan berjalan lancar, tiba-tiba berlaku masalah dan ramai pendeposit hilang pelaburan mereka- majoritinya kaum Cina . Insiden KSM telah memberikan impak yang besar kepada pergerakan Kopersai di Malaysia hingga ke hari,orang ramai takut mengikuti dan menjadi ahli mana-mana Koperasi lagi .

Dalam kenyataanya HU Sepang, Pengerusi DAP Negeri Sembilan, mendedahkan bahawa "DAP telah bermesyuarat dan berkeputusan bahawa satu jawatankuasa bertindak KPD ditubuhkan oleh parti itu bertujuan untuk mengeksploitasikan isu ini ". Tanpa mengambilkira kesannya terhadap hubungan kaum dan kententeraman awam tokoh-tokoh DAP sengaja telah membuat tuduhan-tuduhan bahawa Kerajaan bersikap perkauman dalam pendekatannya mengatasi masalah KPD.

Pada 27 Disember,1986 di Sungai Bakap, Nibong Tebal,Pulau Pinang misalnya, Lim Kit Siang telah mendakwa Kerajaan telah mengamalkan dasar diskriminasi kaum dalam menyelesaikan isu koperasi pengambilan deposit. Pada 9 Januari ,1987 di Taman Jementah, Johor, Lim Guan Eng telah mendakwa Kerajaan tidak mahu membantu menyelesaikan masalah koperasi oleh sebab pelaburnya terdiri daripada orang-orang Cina.

Bersambung pada selasa 14/9/2010.

07 September 2010

Jawapan Kepada Kenyataan KJ Dalam Malalaysiakini Bertajuk: PERKASA Punca BN Hilang Undi.

Perkasa punca BN hilang undi kata KJ. (klik sini) Cakap org tak ada akal, bodoh, cakap macam org gila. Perkasa baru tubuh selepas PRU ke 12 BN kalah teruk sebab org benci beliau (KJ), bolot projek semua org tahu, besar kepala kerana bapa mertua jadi PM. Masuk politik baru 2-3 tahun dan dapat tempat kerana bapa mertua jadi PM. Menang Ketua Pemuda kerana politik wang. Perkasa di tubuh sebab tak mahu Melayu berpecah. Kenyataan KJ adalah kenyataan tolol, budak yg sudah sasau, nafsu besar tapi dah hilang taring. Org benci Pak Lah sebab KJ kontrol Pak Lah. Kalau Perkasa di tubuh sebelum PRU ke 12 ada logik. Memang bodoh KJ ini. UMNO lagi rosak ada org akal putus macam KJ. TQ

Dato Ibrahim Ali Presiden PERKASA.

Putuskan Hubungan Diplomatik Dengan Indonesia.

Perlukah malaysia memutuskan hubungan diplomatik dengan indonesia? aku rasa perlu kerana ,kalau di lihat dari pada kebiadapan orang-orang indon yang tak habis-habis nak berdemo di depan kedutaan kita di jakarta dan kelembikan pihak berkuasa indonesia seolah-olah kerajaan indon merestui perbuatan demo dan membakar bendera itu.

Sudah berapa ramai demonstrator di indon yang di telah di tangkap oleh pihak polisi indon kerana berdemo, membakar bendera, baling najis dan mengugut rakyat malaysia di sana? cuba bagi tau berapa ramai yang dah di tangkap oleh polisi indon...? tak ada seorang pun mereka di tangkap, kenapa polisi inidon tak tangkap mereka? kerana pihak kerajaan indon tidak mengeluarkan arahan, ini bermakna kerajaan indon juga turut bersekongkol dengan demonstrator itu...

Sampai bila kita nak tengok orang indon pijak dan bakar bendera kita? sampai bila kita nak tengok indon memaki hamun negara kita? sampai bila? indon buat kita seolah-olah kita tak ada maruah, tak kiralah ada yang kata mereka berdemo itu di upah, tetapi kalau pihak berkuasa indon tegas dalam hal ini dah tentu orang yang mengupah pendemo itu telah di tangkap.

Aku cadangkan pada kerajaan supaya bawa keluar semua warganegara malaysia yang berada di indonesia sebagai tanda protes kita terhadap perangai kurang ajar mereka, tutup kedutaan kita di jakarta dan berberapa konsul kita disana, kemudian sekat kemasukan rakyat 500 ribu rakyat indon yang pulang ke kampung sempena hari raya ini, buka semula kedutaan dan benarkan perkerja indon masuk ke malaysia setelah presiden mereka memohon maaf dan semua pendemo itu di tangkap.

Bila pulak kita nak bakar bendera indon???

kedutaan malaysia di ceroboh lagi: klik sini